۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸

آغاز اجرای توافقنامه سطح کیفیت خدمات اینترنت/ الزامات اپراتورها

ایتنا- معاون بهره برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت از آغاز اجرای توافقنامه سطح کیفیت خدمات اینترنت درکشور خبر داد که براساس آن شرکتهای اینترنتی و اپراتورهای موبایل ملزم به ارائه سرویس کیفی اینترنت شدند.
آغاز اجرای توافقنامه سطح کیفیت خدمات اینترنت/ الزامات اپراتورها


به گزارش ایتنا از مهر، اسماعیل  با اشاره به برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای کیفی سازی خدمات اینترنت در داخل کشور و حل مشکل بی کیفیتی خدمات اینترنت اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اجرای موافقتنامه سطح خدمات - SLA - را با اپراتورهای اینترنت و موبایل آغاز کرده ایم.


وی با بیان اینکه براساس توافقنامه ای که با این شرکتهای ارائه دهنده خدمات منعقد شده ارائه پهنای باند اینترنت در سطوح مختلف از نظر کیفیت تقسیم بندی می شود، ادامه داد: هم اکنون این موافقتنامه با ۳ شرکت اینترنتی و اپراتورها نهایی شده است.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: طبق این قرارداد، شرکت ارتباطات زیرساخت ملزم خواهد بود که به شرکتهای اینترنتی و اپراتورهای موبایل، پهنای باند اینترنت را در سطوح کیفی تعریف شده ارائه دهد و در صورتی که کیفیت خدمات از خدمات مدنظر پایین تر بیاید، جریمه و خسارت پرداخت خواهد کرد. همچنین ارائه دهندگان خدمات اینترنت مانند PAP ها و اپراتورهای موبایل نیز ملزم می شوند بابت ارائه خدمات به مشترکان، سطح کیفیت خدمات را تعریف کنند و طبق این توافقنامه در سطوح تعریف شده خدمات دهند.

رادکانی با بیان اینکه در این طرح، علاوه بر زیرساخت و شرکتهای اینترنتی و اپراتورها، کاربران نهایی اینترنت نیز ذینفع خواهند بود، خاطرنشان کرد: کاربران بدون آنکه هزینه بیشتری پرداخت کنند از سرویس با شفافیت بیشتری بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح نیاز مشترک با توجه به کیفیت خدمات سرویس مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: در این طرح، اپراتور ملزم به ارائه خدمات براساس کیفیتی می شود که در ابتدای قرارداد میان مشترک و اپراتور وضع شده است؛ همچنین اپراتورها و سرویس دهنده ها نیز طبق قراردادی که با شرکت ارتباطات زیرساخت دارند کیفیت پهنای باندی که در اختیار می گیرند را انتخاب می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان سال جاری شرکت ارتباطات زیرساخت با تمامی شرکتهای اینترنتی و موبایلی قرارداد نهایی را به امضا می رساند، تاکید کرد: نتایج تاثیر نهایی این طرح به زودی مشخص می شود و مشترکان و سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان می توانند سهم خود را از کیفیت خدمات اینترنت مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه این سرویس از سال آینده قطعی شده و مورد استفاده سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنت قرار می گیرد، افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت در لایه های بالاتر نیز این قرارداد را با شرکتهای خارجی که پهنای باند را در گیت وی در اختیار ایران می گذارند دارد.
کد مطلب: 34435
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
تفاهمنامه سطح کیفیت خدمات؟ با شرکتهای ایرانی؟ در ایران؟ شوخی میکنید یا مزاح میکنید؟!!!! :-)
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام