کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران به فهرست کشورهای توییتر اضافه شد

خبرگزاری ايسنا , 11 بهمن 1393 ساعت 10:25

ایتنا- توییتر، ایران و ۲۷ کشور دیگر جهان را به فهرست کشورهای خود افزود.






به گزارش ایتنا از ایسنا، اگر کاربر توییتر از ایران٬ کوبا٬ آذربایجان٬ بوسنی٬ کامبوج٬ مالزی٬ زیمبابوه٬ تایلند٬ ویتنام یا ۲۰ کشور دیگری هستید که تاکنون کشور محل سکونت‌شان به خاطر تحریم‌های آمریکا در توییتر درج نشده بود٬ اکنون می‌توانید با خیال راحت و به سادگی در بخش تنظیمات حساب کاربری٬ محل سکونت‌تان را از فهرست کشورها انتخاب کنید.


پیش از این کاربران این ۲۸ کشور نمی‌توانستند محل واقعی سکونت خود را در توییتر انتخاب کنند٬ به این دلیل ساده که کشورشان در میان گزینه‌های موجود نبود.

با فعال شدن این امکان برای کاربران این کشورها٬ حالا آنها می‌توانند از امکاناتی استفاده کنند که پیش‌تر در دسترس‌شان نبود.

پیش از این٬ کاربران این کشورها می‌توانستند کشور دیگری را انتخاب کنند٬ یا روی گزینه worldwide کلیک کنند٬ اما حالا حق انتخاب دارند.

ارتقای امنیت با پسورد دومرحله‌ای یکی از امکاناتی است که حالا برای کاربران ایرانی و دیگر کشورهایی که به فهرست افزوده شده‌اند٬ فعال شده است.

اگرچه کاربران در ایران و کوبا هنوز هم این امکان را ندارند که شماره تلفن‌های خود را که پیش‌نیاز بهره‌گیری از این سیستم دومرحله‌ای است در بخش تنظیمات وارد کنند.

وب‌سایت "مشبل" که این ماجرا را گزارش کرده٬ می‌گوید هنوز مشخص نیست که چرا ایران و کوبا همچنان از این امکان عملا محروم‌اند و توییتر هنوز به پرسش‌های این وب‌سایت در این‌باره پاسخی نداده است.

گذشته از این‌ها٬ برنامه‌نویسان کشورهایی که نام‌شان به تازگی به فهرست توییتر افزوده شده نیز می‌توانند به پلت‌فرم مخصوص توییتر برای برنامه‌نویسان دسترسی داشته باشند.

به گزارش دویچه وله، متاسفانه امکان بهره‌گیری از پلت‌فرم Developers هم هنوز برای برنامه‌نویسان ایران و کوبا وجود ندارد٬ چون نیازمند وارد کردن شماره تلفن معتبری با کد کشور محل سکونت است٬ اما این امکان همچنان از آنها دریغ شده است.

اعمال تغییرات تازه همچنین امکان رهگیری فعالیت‌های کاربران این ۲۸ کشور در توییتر را هم تسهیل می‌کند.

کاربران ایرانی توییتر از مدت‌ها پیش به حذف نام کشور خود از فهرست کشورهای محل سکونت اعتراض کردند و حتی کمپین #AddIranToTwitter راه انداختند تا به این کمپانی یادآوری کنند که باید پایبندی بیش از حد به تحریم‌های کهنه علیه ایران را متوقف کرده و کاربران ایرانی را به رسمیت بشناسد.

فهرست کامل ۲۸ کشوری که با اعمال تغییرات جدید به فهرست کشورهای توییتر بازگشته‌اند از این قرار است: آلبانی٬ ارمنستان٬ آذربایجان٬ بحرین٬ بنگلادش٬ بلاروس٬ بوسنی و هرزگوین٬ کامبوج٬ کوبا٬ اتیوپی٬ گرجستان٬ ایران٬ عراق٬ قزاقستان٬ لائوس٬ مالزی٬ مغولستان٬ عمان٬ فیلیپین٬ پورتوریکو٬ صربستان٬ سنگاپور٬ سریلانکا٬ تایلند٬ تونس٬ ازبکستان٬ ویتنام٬ زیمبابوه.


کد مطلب: 34433

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/34433/ایران-فهرست-کشورهای-توییتر-اضافه

ايتنا
  https://www.itna.ir