۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹

اتصال 40 هزار مدرسه به اینترنت

ارائه ایمیل دانش آموزی
ایتنا- در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار مدرسه در کشور به شبکه اینترنت اتصال دارند.
اتصال 40 هزار مدرسه به اینترنت


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال بیش از ۴۰ هزار مدرسه در کشور به شبکه اینترنت خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، نصرالله جهانگرد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار مدرسه در کشور به شبکه اینترنت اتصال دارند گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم تلاش می‌شود در آینده این رقم افزایش یابد.

وی اظهار داشت: به واسطه همکاری‌های صورت گرفته میان وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش موارد متعددی مانند خدمات پست الکترونیکی دانش آموزی، نرم افزارهای مربوط به مدیریت مدارس و مواردی از این دست ارائه خواهد شد که اکنون این طرح‌ها در مرحله آزمایشی قرار دارند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا با مطالعات عمیق، فناوری اطلاعات را در مدارس پایه گذاری می‌کنند و بر همین اساس ما نیز امروز این موضوع را با عنوان مدارس هوشمند مورد بررسی جدی‌تر قرار داده‌ایم و وزارت ارتباطات این آمادگی را دارد که از نظر امکانات مالی، تجربیات و تجهیزات برای دسترسی به این هدف همکاری‌های مختلف انجام دهد.

دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات گفت: در شورایعالی فناوری اطلاعات نیز با نظر رئیس جمهوری و معاون اول ایشان این بحث مورد توجه قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر مخابرات و سایر نهادهای ارتباطی اعلام آمادگی کرده‌اند که در این بحث مشارکت داشته باشند؛ در این راستا حمایت و پشتیبانی از اجرای برنامه‌های راهبری هوشمند سازی مدارس را در جهت ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت لازم می‌دانیم.

جهانگرد خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تاکنون اقدامات مناسبی درباره گسترش فاوا انجام داده و اینجانب در سال‌های ۶۵ تا ۶۷ و به هنگام تدوین اولین کتاب درسی کامپیوتر همکاری‌هایی با این وزارت خانه داشته‌ام.
کد مطلب: 34344
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام