۱
۰
plusresetminus
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۶

کنترل امنیتی آیفون در چین ممکن شد

ایتنا- شاید اگر اپل بااین تصمیم موافقت نمی‌کرد، ممکن بود بازار بزرگ چین را از دست بدهد.
کنترل امنیتی آیفون در چین ممکن شد


مقامات دولت چین با توافق شرکت اپل امکان یافتند کنترل‌های امنیتی موردنظرشان را بر روی این گوشی هوشمند انجام دهند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مشبل، با توجه به تشدید قابلیت‌های امنیتی آیفون ۶ که نفوذ به این گوشی هوشمند و کنترل داده های آن را دشوار کرده، مقامات چینی از آن بیم داشتند که عدم امکان نظارت بر نحوه استفاده از آیفون ۶ موجب برخی سوءاستفاده های امنیتی و سیاسی از گوشی یاد شده شود. اما با همکاری شرکت اپل این نگرانی‌ها برطرف شده است.

تیم کوک مدیر عامل اپل رسما موافقت خود را با کنترل و بازرسی‌های امنیتی آیفون، آیپد و رایانه های مک در چین به اداره دولتی اطلاعات اینترنت در چین اعلام کرده است.

اپل نگران بود که در صورت مخالفت با دولت چین با ممنوعیت فروش تولیدات خود در این کشور بزرگ که بازاری به شدت سودآور تلقی می شود، مواجه گردد.

شرکت اپل مدعی است امنیت محصولاتش تا بدان حد بالاست که حتی خود این شرکت قادر به نفوذ به آنها و دسترسی به داده های شخصی کاربران نیست، اما توافق این شرکت با دولت چین ادعای شرکت مذکور را زیر سوال برده است.

پیش از این برخی مقامات چینی تصریح کرده بودند که با توجه به افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی دولت آمریکا از کاربران تلفن همراه در دیگر کشورها، امکان دارد که از مدل های جدید آیفون و آیپد هم به همین منظور استفاده شود و لذا دولت چین باید از ویژگی ها و نحوه کارکرد تولیدات اپل به طور کامل اطلاع داشته باشد تا این نوع اقدامات جاسوسی را خنثی نماید.
کد مطلب: 34334
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
دولت کمونیسم چین مردم رو تا خِرخِره نظارت میکنه!!!!!!!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام