۰
plusresetminus
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
گجت‌های مرتبط با ویندوز جدید هم رونمایی شدند

ارائه ویندوز ۱۰ از مایکروسافت

ایتنا- قرار است ویندوز 10 ناکامی‌های گذشته مایکروسافت را با استفاده از قابلیت‌های ویژه خود جبران کند!
ارائه ویندوز ۱۰ از مایکروسافت


مایکروسافت سرانجام آنچه مصرف‌کنندگان می‌توانند از نسخه بعدی ویندوز ببینند را رونمایی کرد.


این غول تکنولوژی پیش از این چشم‌انداز کلی درباره مباحث فنی ویندوز ۱۰ برای راه‌اندازی کسب و کار در ماه سپتامبر ارائه کرده بود و اگرچه پیش از این اطلاعات بسیار خوبی درباره اینکه ویندوز ۱۰ چگونه عرضه خواهد شد، وجود داشت اما این بار مایکروسافت به‌طور عینی این موضوع را که چگونه ویندوز ۱۰ در دنیای واقعی کار می‌کند با کاربران در میان گذاشت.

ویندوز ۱۰ نسل جدیدی از سیستم‌عامل شرکت مایکروسافت است که قرار است به‌خوبی روی هر سه پلت‌فرم موبایل، تبلت و رایانه‌های رومیزی کار کند.

همچنین واقعیت تکمیل شده قابلیت جدیدی است که در بستر پلت‌فرمی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارائه شد که یکی از ویژگی‌های خوب این برنامه تلقی می‌شود. در این رونمایی، مایکروسافت همچنین گجت‌های جدیدی را که با ویندوز ۱۰ در ارتباط هستند هم معرفی کرد.

تست‌های مایکروسافت برای چگونگی استقبال کاربران از ویندوز جدید نشان داد که بیش از ۷/۱ میلیون کاربر این نسخه از ویندوز را مورد استفاده قرار داده‌اند. با این حال این عدد در مقابل تعداد کاربران بیش از یک میلیاردی ویندوز در سراسر جهان شاید چندان مطلوب نباشد.

به‌روز رسانی رایگان
مایکروسافت فرصتی در اختیار کاربران قرار داده است تا آنها که از ویندوز ۷ و ویندوز ۱/۸ که در رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ از این دو نسخه استفاده می‌کنند و همچنین کاربران Windows Phone 8.1 بتوانند به‌صورت رایگان ویندوز خود را به نسخه ۱۰ به‌روز کنند، چراکه نسخه ۱۰ می‌تواند به‌خوبی با نسخه موبایل و دسک‌تاپ منطبق شود.

در نسخه جدید تماس‌ها و پیام‌‌ها با اسکایپ یکپارچه شده‌اند، همچنین نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت در نسخه‌هایی برای دستگاه‌های لمسی همچون گوشی و تبلت آماده شده و در ویندوز ۱۰ به رایگان آماده استفاده هستند.

همچنین مایکروسافت با هدف دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در همه پلت‌فرم‌های خود ازجمله ویندوز و ایکس باکس این قابلیت را به‌خوبی در ویندوز ۱۰ ارائه کرده است.

اما یکی از انتقادهایی که به نسخه ویندوز ۸ سیستم‌عامل مایکروسافت وارد بود تاکید بر قابلیت‌های مرتبط با تبلت نظیر استفاده از کاشی‌ها و صفحه آغازین آن در مقایسه با دسک‌تاپ سنتی بود اما این بار مایکروسافت از حالتی به نام Continuum رونمایی کرده که امکان استفاده از دو حالت کاری مختلف برای دستگاه را میسر می‌سازد.

با بهره‌گیری از این قابلیت به‌عنوان مثال استفاده‌کنندگان از سرفیس پرو ۳ می‌توانند بین حالت‌های دسک‌تاپ و تبلت بدون مشکل و به‌صورت آنی سوئیچ کنند.

یک مرورگر جدید
ویندوز ۱۰ به یک مرورگر جدید با نام Spartan تجهیز شده است. این مرورگر ظاهری شبیه مرورگر کروم و فایرفاکس دارد تا توجه کاربران را در مقایسه با اینترنت اکسپلورر بیش از پیش به خود جلب کند. اما مرورگر اینترنت اکسپلورر همچنان در ویندوز ۱۰ به قوت خود باقی است تا چنانچه وب‌سایت‌های مورد استفاده شما به این مرورگر احتیاج داشته باشند از آن بهره ببرند.

همچنین نسخه مخصوص رایانه‌های رومیزی دستیار مجازی مایکروسافت یعنی کورتانا نیز معرفی شد. این قابلیت، جایگزین قابلیت جست‌وجوی دسک‌تاپ در ویندوز ۱۰ است و عملکردی شبیه آنچه پیش از این در پلت‌فرم ویندوزفون مایکروسافت دیده بودیم را به نمایش می‌گذارد.

قابلیت‌هایی مانند تقویم‌های یادآوری، توانایی برای بازکردن برنامه‌ها و جست‌وجوی محلی و تحت وب. استریم شدن بازی‌ها روی پی‌سی و تبلت‌های بزرگ یک تجربه جدید است؛ با این ویژگی می‌توانید بدون سیم در هرجایی از خانه با هر وسیله‌ای بازی کنید.

چیزی شبیه به PS4 Remote Play که با ویژگی‌های جدید و خاص از سوی مایکروسافت بهتر ارائه شده است.
هولوگرافی، یک گجت جدید در ویندوز ۱۰ است که مایکروسافت کار فوق‌العاده‌ای روی آن انجام داده و به‌صورت حرفه‌ای زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز برای استفاده از این فناوری را ارائه کرده است.

این یک فناوری جدید است که با استفاده از آن می‌توانید اشیای مجازی خود را روی اشیای حقیقی سوار کنید. سرفیس هاب از دیگر گجت‌های جدید مایکروسافت در جشن رونمایی بود.

این دستگاه از یک صفحه نمایش ۸۴ اینچی به همراه یک قلم بهره می‌برد که از طریق آن می‌توان همانند یک وایت‌بورد اطلاعات را روی صفحه نمایش کشید و همان‌ها را در آن مشاهده کرد که از طریق آن می‌توان به اهداف آموزشی و تجاری دست یافت.
کد مطلب: 34318
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام