۱
۰
plusresetminus
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷

دلایل اختلالات موبایلی/ مشکلات اپراتورها بسیار است

ایتنا- وعده‌های مسئولان در خصوص حل اختلالات موبایلی عملی نشد و حتی اپراتور اول در پیامکی از مشترکان خود عذرخواهی کرد.
دلایل اختلالات موبایلی/ مشکلات اپراتورها بسیار است


معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تاکید دارد که لازم است اپراتورهای تلفن همراه برای رسیدن به شاخص‌های کیفی تلاش بیشتری داشته باشند.


به گزارش ابتنا از ایسنا، مردادماه امسال و به‌دنبال اتمام دوره انحصار رایتل، اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه نیز به ارائه خدمات نسل سه به مشترکان خود مجاز شدند و همین موضوع بارقه امیدی شد تا کاربرانی که از مدتها پیش از سرعت پائین اینترنت موبایل خود به تنگ آمده بودند، امیدوار شوند که بالاخره دسترسی به اینترنت با سرعتی بالاتر برای آنها مهیا شده است. اما اکنون حدود شش ماه از این موضوع گذشته و در عمل ثابت شده که این ارتقاء، مشکلات دنباله‌داری برای مشترکان به همراه داشته است.

در این میان اپراتور اول کشور به واسطه تعداد بالای مشترکان و گستردگی شبکه خود ظاهرا مشکل بیشتری در این حوزه داشته و بر همین اساس مشترکان آن طی این ماه‌ها با اختلالات بیشتری مواجه شده‌اند به گونه‌ای که حتی به تازگی این اپراتور با ارسال پیامکی به برخی مشترکان خود نسبت به اختلالات پیش آمده از آن‌ها عذرخواهی کرده است.

اما نکته جالب آنکه طی ماه‌های اخیر از سوی مسوولان وزارت ارتباطات هر بار وعده‌ای جدید به مردم داده شده و تاریخی برای پایان این اختلالات اعلام شده اما در عمل پیش از به پایان رسیدن این تاریخ وعده دیگری داده شده و از مردم خواسته شده است همچنان صبوری پیشه کنند.

بر همین اساس از شهریورماه تاکنون به طور مدام زمان‌های جدیدی برای حل این مشکل اعلام شده و در آخرین اظهارنظرهای صورت گرفته در این زمینه معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از درخواست زمان اپراتور اول تا دهم اسفندماه خبر داده است.

البته اگرچه عنوان می شود این اختلالات بیشتر مربوط به یکی از اپراتورها بوده اما با این وجود معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تاکید دارد: در مجموع لازم است اپراتورها برای رسیدن به شاخصهای کیفی تلاش بیشتری داشته باشند.

غلامرضا داداش‌زاده در عین حال معتقد است: تمام شاخص‌های مربوط به کیفیت و پوشش اپراتورها به صورت دوره‌ای کنترل می‌شود و هنوز اپراتورها برای رسیدن به شاخصها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب برسیم. در بحث پوشش شهری و جاده‌ای و کیفیت، رگولاتوری به صورت دایم وضعیت را مانیتور می‌کند و به نظر ما تمام اپراتورها نیازمند کار بیشتر هستند تا به استانداردهای مصوبه ۱۱۹ برسند.

وی افزود: سازمان در دو سطح پوشش و کیفیت شبکه را رصد می‌کند؛ یکی، بر اساس گزارشهای دوره‌ای اپراتورها که هر سه ماه یک بار تمام شاخصها از جلمه پوشش را گزارش می‌کنند و سپس از طریق گزارشهای ستاد و مناطق که هر شش ماه یکبار در کشور شاخصها از نظر میزان برآورده کردن انتظارات بررسی می شود.

داداش‌زاده با بیان این که در بسیاری از شاخصهای کیفی مربوط به شبکه و پوشش از سنوات قبل تا به حال رشد بسیار خوبی را شاهدیم، خاطرنشان کرد: با این وجود، از نظر ما و مردمی که انتظار ارایه سرویس مناسب دارند، هنوز اپراتورها باید تلاش بیشتری در این باره داشته باشند، به ویژه در زمینه پوشش درون شهرها و منازل، جاده‌ها و مناطق روستایی مقداری از شاخصها عقب هستیم و مردم انتظار رسیدگی به این وضعیت را دارند.

وی در عین حال با اشاره به برخی مشکلات از جمله مشخص نبودن محدوده شهرها و روستا گفت: علی‌رغم این که نیازمند ایجاد یک سری سایتهای جدید هستیم، عدم همکاری دستگاه‌های مختلف باعث اشکال در کار اپراتورها شده است. به ویژه در شهرها که اپراتورها با مشکلات بسیاری مواجهند که به سختی قابل حل است و همین امر موجب پوشش نامناسب در برخی مناطق پرجمعیت شهری شده و با توجه به رشد ساختمان سازی در بسیاری شهرها طبیعتاً اپراتورها مسوولیت سنگینی برای پوشش و بهینه‌سازی شبکه دارند.

وی با تاکید بر این که هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی و منطقه داریم کرد: اپراتورها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب کیفیت و پوشش برسیم.

پیش از این در آخرین اظهار نظرهای صورت گرفته، اواخر دی ماه وزیر ارتباطات اینگونه اعلام کرده بود که به مردم بشارت می‌دهیم اختلالات اپراتور اول ظرف یک ماه آینده برطرف شود.
کد مطلب: 34314
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Romania
نتیحه کار غلط اینه؟ که اگه از مهان موغع که اپوراتئرها شروع به کار کرده بودند این مجوزی که حالا دادند همون موغع میدادن کار به اینجا نمیکشید اخه هفتاد میلیون آدما الاف رایتل کردن ببینید تو کدوم کشور دنیا و کدوم نابغه ای این کارارو میکنه ....
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام