کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرداخت‌های موبایلی هدف بعدی مجرمان سایبری

خبرگزاری مهر , 29 دی 1393 ساعت 10:53

ایتنا- از جمله تهدیدهای سایبری که در سال 2015 با آن مواجه خواهیم شد، دستبرد هکرها به پرداخت های الکترونیکی به ویژه پرداخت های موبایلی خواهد بود.




به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی تیم تحقیقاتی ESET منتشر شده در سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش و پیچیدگی حملات به پرداخت های الکترونیکی خواهیم بود.

در سال های اخیر چنین حملاتی به پرداخت های الکترونیکی با افزایش چشمگیری مواجه شده‌اند. به طوری که تنها یک کلاهبردار سایبری توانست به تنهایی بیش از ۶۰۰ هزار دلار را به سرقت ببرد.


پابلو راموس رییس تیم تحقیقاتی ESET در این باره می گوید:« هنگامی که کاربر پرداخت الکترونیک را برای خرید کالا و خدمات انتخاب می کند، توجه هکرهای طماع را به خود جلب می کند.»

ESET گزارشی را مبنی بر سرقت بیش از ۵۶ هزاردلار از سایت داگ والت در ماه می سال گذشته منتشر کرده است. در این گزارش آمده است:« در برخی از این حملات حتی حساب های شخصی که رمز عبور داشتند نیز مورد سرقت قرار گرفتند. بدافزارها از طریق تحلیل رمز عبورهای معروف و معمول به حساب ها دسترسی پیدا می کردند. در این راستا تاکید می شود که از رمز عبورهای پیچیده و منحصر به فرد استفاده شود.»

گفتنی است، چندی پیش نیز یک شرکت امنیتی گزارشی از وضعیت تهدیدهای سایبری در سال ۲۰۱۵ را منتشر کرده بود که حملات به خود پردازها در سال جاری با افزایش چشمگیری مواجه خواهند شد. کارشناسان ESET پیش بینی می کنند، با توجه به افزایش تراکنش های مالی الکترونیکی به ویژه پرداخت های موبایلی و وجود حفره های فراوان در بستر موبایل، تهدیدهای جدی تر متوجه این گونه پرداخت ها خواهد شد.


کد مطلب: 34258

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/34258/پرداخت-های-موبایلی-هدف-بعدی-مجرمان-سایبری

ايتنا
  https://www.itna.ir