۴
۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱

دستور فیلتر لاین، تانگو و واتس‌آپ فعلاً اجرا نمی‌شود

شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب نباید مسدود شوند
ایتنا- جنتی: رییس جمهور معتقد است شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی پرمخاطب نباید مسدود شوند.
دستور فیلتر لاین، تانگو و واتس‌آپ فعلاً اجرا نمی‌شود


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آینده اجرای تصمیم فیلتر سه نرم‌افزار موبایلی لاین، تانگو و واتس‌آپ گفت: نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌هایی که مخاطب انبوه دارد نباید مسدود شوند و دستور فیلتر این سه نرم‌افزار نیز فعلاً‌ اجرا نشده و این نرم‌افزارها در حال کار هستند.


به گزارش ایتنا از فارس، علی جنتی در خصوص تصمیم مسدودسازی سه نرم افزاری ارتباطی موبایلی لاین، واتس‌آپ و تانگو اظهار داشت: تصمیم بر فیلترینگ این سه نرم‌افزار در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) اتخاذ نشده و قوه قضائیه مستقیماً به موضوع وارد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ورود مستقیم قوه قضائیه به این موضوع و خارج از چارچوب تعیین مصادیق گفت: در این باره نمی‌خواهم مصاحبه کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که تصمیم در این باره چه خواهد شد؟ گفت: کلاً نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی به صورت انبوه مخاطب دارند و از آنها استفاده می‌شود، نباید مسدود شوند.

جنتی گفت: اگر استفاده از این نرم‌افزارها وجود دارد باید با استفاده از روش‌های هوشمند، موارد زیانبخش را فیلتر کنیم، اما اینکه یک بزرگراه را مسدود کنیم به دلیل تخلف دو بزرگوار اشتباه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اینکه سرانجام این تصمیم چه خواهد شد، گفت: این تصمیم فعلاً اجرا نشده و این نرم‌افزارها کماکان در حال ادامه کار هستند.
کد مطلب: 34223
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
نیست خیلی تو همه چی مردم نظر میدن
منظور از فعلاً آقای وزیر یعنی اینکه آقا تا وقتی اینترنت داخلی راه نیافتاده برین حالشو ببرین
بعد که اینترنت مثل کره ی شمالی شد و دسترسی به دنیا قطع شد همه چی خوبِ ..........
feedback
Iran, Islamic Republic of
آفرین به رئیس جمهور ، توجه به نظرات مردم هم لازم و هم ضروری و مفید است.
جمشید
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله دیگه، مثل این می مونه که شما بگید گوگل فیلتر بشه. یه چیزی که مخاطبش بالا باشه رو نمی شه فیلتر کرد، تاثیرات سوء و منفیش خیلی بیشتر میشه در اون صورت و واکنش بد مردم رو در پی خواهد داشت.
روشن فکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
من قبلا از مخالفان فیلتر این نرم افزارها بودم. ولی مدتیه به این نتیجه رسیدم که ضرر این نرم افزارها بخصوص برای خانواده ها بیشتر از سودشونه و ای کاش فیلتر بشن!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام