۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵

دعوای قانونی اوراکل و گوگل وارد دادگاه عالی آمریکا شد

ایتنا - دلیل اصلی که هم‌اکنون پای عالی‌رتبه‌ترین مرجع قضایی آمریکا وارد پرونده مذکور شده این است که آیا سیستم API هم مستلزم قانون کپی‌رایت می‌شود یا خیر.
دعوای قانونی اوراکل و گوگل وارد دادگاه عالی آمریکا شد


شرکت گوگل برای سال‌های طولانی در زمینه عدم توجه قوانین کپی‌رایت از اوراکل شکایت کرده است و این بار پرونده قضایی خود را به صورت جدی‌تر دنبال می‌کند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از زد.دی.نت، گوگل با پشت‌سر گذاشتن مراحل قضایی در دادگاه‌های محلی، پرونده شکایت خود علیه اوراکل را در دادگاه عالی ایالات متحده(SCOTUS) مطرح کرده است و بر اساس مدارک خود ادعا می‌کند که اوراکل به قوانین کپی‌رایت در زمینه رابط‌های برنامه‌نویسی نرم‌افزار(API) احترام نگذاشته است.

دادگاه عالی آمریکا پیش از بررسی هرچه بیشتر این پرونده و پیش‌برد مراحل آن از دفتر مرکزی ریاست جمهوری این کشور درخواست کمک کرده است.

لازم به ذکر است که شرکت اوراکل در سال ۲۰۱۲ با درخواست چند میلیارد دلار خسارت مدعی شده بود که گوگل در فرآیند توسعه سیستم عامل اندروید به صورت غیرقانونی از حق امتیازهای Java بهره برده است.

در پایان این پرونده قضایی یک دادگاه آمریکایی اعلام کرد که شرکت گوگل تنها ۹ خط از کدهای مربوط به سیستم Java را به صورت غیرقانونی مورد استفاده قرار داده است.

 

اما باید توجه داشت که این مسئله باعث نشده است پرونده جدید تا این اندازه اهمیت پیدا کند و پیگیری آن در دادگاه عالی آمریکا انجام شود.

دلیل اصلی که هم‌اکنون پای عالی‌رتبه‌ترین مرجع قضایی آمریکا وارد پرونده مذکور شده این است که آیا سیستم API هم مستلزم قانون کپی‌رایت می‌شود یا خیر.

گوگل هم‌اکنون با شرکت‌های HP، Red Hat و Yahoo به عنوان متحدان خود در دادگاه عالی آمریکا حاضر شده است و می‌گوید که اوراکل از سیستم API آنها نیز سوءاستفاده کرده است.
 
کد مطلب: 34196
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام