۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۶

نگراني شركت‌ها در مورد امنيت رایانش ابري

افزایش استفاده از آپ ابری
ایتنا- ابرها هنوز نتوانسته‌اند اطمینان شرکت‌ها و سازمان‌ها را در مورد امنیت خود جلب کنند.
نگراني شركت‌ها در مورد امنيت رایانش ابري


گزارش سالانه وضعیت اقتصاد ابری نشان می‌دهد که شرکت‌ها هنوز نگران استفاده از خدمات ابری‌اند، اگرچه کارکنان‌شان به طور روزافزونی از این خدمات استفاده می کنند.


به گزارش ایتنا از مهر، براساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران گزارش سالانه وضعیت اقتصاد ابری که اتحاد امنیت ابری (Cloud Security Alliance) منتشر کرده نشان می‌دهد در حالی که شرکت‌ها و کارکنان‌شان همچنان خدمات ابری را برای استفاده مدنظر قرار می‌دهند، نکات ضمنی امنیتی مربوط به ذخیره مدام داده‌های کسب‌وکار در ابر به طور روزافزونی باعث نگرانی مدیران اجرایی شده است.

گزارش نظرسنجی فعالیت‌ها و اولویت‌های انتخاب ابر نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از شرکت‌ها در سال جاری در صدد انتخاب خدمات ابری‌‌اند، اما تنها ۸ درصد معتقدند که می‌دانند کارکنان‌شان از چه اَپ‌هایی استفاده می‌کنند.

به علاوه، تنها ۲۱ درصد از شرکت‌ها گروه یا کمیته‌ای برای تدوین سیاست‌های ابری داشتند، ۳۱ درصد نیز در صدد تشکیل چنین گروه‌هایی بودند.

به گفته کمال شاه، معاون محصولات شرکت امنیت ابری اسکای‌های نتورکز (Skyhigh Networks)، پاسخ‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌ها در مورد روند کاربرد خدمات ابری در میان کارکنان‌شان نگران‌اند.

اسکای‌های نتورکز مجری این نظرسنجی‌ای بود که اتحاد امنیت ابری آن را منتشر کرد.

وی می‌گوید: «آن‌چه در چند سال گذشته رخ داده این است که به جای جلوگیری از خدمات ابری به کاربرد آن گرایش ایجاد شده است.

آن‌ها از فناوری ابری برای پیش بردن کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند اما در عین حال لازم است مطمئن شوند که سیاست‌های امنیتی نیز برقرارند.»

نظرسنجی‌های دیگر نیز روندی مشابه را نشان داده‌اند. در تاریخ ۸ ژانویه، شرکت امنیت ابری نتسکوپ (Netskope) گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد کارکنان شرکت‌های متوسط در چهارمین فصل سال ۲۰۱۴ از ۶۱۳ اَپ ابری استفاده کرده‌اند و این رقم نسبت به ۵۷۹ مورد مربوط به فصل قبل از آن افزایش یافته است.

اما این گزارش نشان می‌دهد که ۱۵درصد از کارکنان نفوذ سایرین به حساب‌های کاربری خود را تأیید کرده‌اند.

گزارش اتحاد امنیت ابری نشان می‌دهد که نگرانی‌های مربوط به امنیت خدمات ابری عامل اصلی ممانعت از گزینش این فناوری است.

بنا بر گزارش اتحاد امنیت ابری، حدود ۷۳ درصد از پاسخگویان امنیت را مهم‌ترین مشکلی خوانده‌اند که آن‌‌‌ها را از روی آوردن به پروژه‌های ابری بازمی‌دارد.

دیگر عوامل مهم عبارت‌ از عدم کنترل بخش آی‌تی بر خدمات، نگرانی‌های مربوط به موافقت قانونی و فقدان دانش در میان مسئولان آی‌تی و نیز مدیران کسب‌وکار است.

علاوه بر این در این گزارش آمده که تقریباً سه‌چهارم شرکت‌ها تلاش‌های مربوط به امنیت خدمات ابری خود را در رده «مهم» یا «بسیار مهم» قرار داده‌اند.

اما نگرانی در مورد امنیت ابری شرکت‌ها و کارکنان آن‌ها را از گزینش خدمات مذکور جهت اجرای بهتر وظایف‌شان بازنمی‌دارد.

گزارش مذکور نشان می‌دهد که ۸ شرکت از هر ۱۰ شرکت هر ماه لااقل یک درخواست برای خدمات جدید ابری دریافت می‌کنند.

جیم ریویس، مدیرعامل اتحاد امنیت ابری، می‌گوید: «صرف هزینه برای فناوری ابری به یقین رو به افزایش است. در حالی که با مسائل مربوط به آگاهی و کاربرد روبه‌رو هستیم، این موضوع شرکت‌ها را از روی آوردن به فناوری ابری بازنمی‌دارد.»
کد مطلب: 34130
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام