۳
۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۴

سکوت وزارت ارتباطات برای حکم فیلترینگ

مدیرانی که در جریان امور نیستند!
ایتنا- مسئولان وزارت ارتباطات در مورد اتفاقات این حوزه در اغلب مواقع سکوت کرده و در پاسخ به رسانه‌ها اعلام می کنند در جریان امور نیستند که نمونه این امر را می توان درباره حکم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی دید.


به گزارش ایتنا از مهر، بیش از یک سال و نیم از عمر دولت یازدهم می گذرد و برغم تمام تلاشهایی که محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت تدبیر و امید انجام داده، غیر رسانه ای بودن مسئولان این وزارتخانه و عدم پاسخگویی به افکار عمومی باعث شده بسیاری از اقدامات مهم این وزارتخانه دیده نشود و مورد انتقاد قرار گیرد.


به جز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در اغلب مواقع پاسخگوی رسانه ها بوده و برای روشن شدن موضوعات و اقدامات صورت گرفته تمامی تلاش خود را به کار می بندد، معاونان وی و سایر مسئولان این وزارتخانه، اغلب در مورد اتفاقات این حوزه سکوت می کنند و اطلاعی از آنچه که در این بخش می گذرد ندارند.

معاونان وزیر ارتباطات برای پاسخگویی یا در دسترس نیستند و اگر هم در دسترس باشند اطلاعی از امور نداشته و یا حاضر به پاسخگویی نیستند؛ این مشکل در مورد مسئولان میانی این وزارتخانه نیز دیده می شود و این مسئولان حتی بدون هماهنگی با روابط عمومی صحبت نمی کنند. این درحالی است که مدیر روابط عمومی این وزارتخانه نیز که باید سخنگوی این وزارتخانه باشد نیز در جریان امور قرار ندارد.

سکوت وزارت ارتباطات در خصوص ابلاغ حکم دادستانی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی پرمخاطب از جمله مواردی است که می تواند این ادعا را ثابت کند.

فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی از روز چهارشنبه در فضای مجازی با واکنش های گسترده ای روبه رو شد و حتی کاربران در شبکه اجتماعی وزیر ارتباطات از وی در مورد صحت و سقم این موضوع پرسیدند اما با وجود گذشت ۳ روز از این اعلام، تاکنون از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نهاد مسئول و مجری اجرای این حکم، هیچ واکنشی دیده نشده است.

پیگیریهای صورت گرفته از سوی خبرنگار مهر حاکی از آن است که مدیران این وزارتخانه در جریان امور قرار ندارند و اعلام می کنند که باید کسب اطلاع کنند که این کسب اطلاع نیز به نوعی از سرباز کردن خبرنگار است.

با تمام این اوصاف و برای تبیین افکار عمومی و رفع برخی شبهات و اطلاع رسانی های نادرست در این زمینه بهتر آن است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی بخش ICT کشور یک سخنگو داشته باشد که خود را ملزم به پاسخ دهی به افکار عمومی کند و حداقل در قالب یک اطلاعیه بر روی سایت رسمی خود، پاسخ روشنی به ابهامات و دغدغه های افکار عمومی دهد.
کد مطلب: 34085
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
البته هیچ کاری انجام نشده که بخوا درسانه ای بشه
افغانستان هم از ما جلو زد برید سایت وزارت ارتباطات افغانستان رو ببینید چقدر پروژه افتتاح شده و فیبرنوری افغانستان تمام شد ایران هنوز شروع نشده ، قیمت اینترنتش هم نصف ایران هست
feedback
Iran, Islamic Republic of
حقمونه.خودمون اینطور خواستیم...با سکوتمون
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاش ما هم مثل بقیه کشور ها کار های مثبت در جهت افزایش سرعت و ارزان کردن اینترنت انجام بدیم....
پول مملکت رو با طرح های مسخره و در جهت محدود سازی ملت دود نکنیم بره....
آمین اقای وزیر!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام