کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ابلاغ دستور قضایی فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی موبایل به وزارت ارتباطات

خبرگزاری مهر , 20 دی 1393 ساعت 10:46

ایتنا- در پی اتمام مهلت دادستان کشور به وزارت ارتباطات مبنی بر ساماندهی شبکه‌های اجتماعی موبایلی، دستور قضایی برای فیلترینگ این شبکه‌ها به دستگاه مجری صادر شد.




به گزارش ایتنا از مهر، حدود ۳ ماه پیش دادستان کل کشور در نامه ای به وزارت ارتباطات خواستار ساماندهی استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی و شبکه های اجتماعی شد و به این وزارتخانه یک ماه مهلت داده شد که این دستور را اجرایی کند.


هم‌اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که به دلیل عدم ساماندهی این شبکه های اجتماعی روز گذشته مقام قضایی دستور فیلترینگ سه شبکه اجتماعی موبایل را به وزارت ارتباطات به عنوان مجری صادر کرده است.

از روز گذشته، برخی اخبار از فیلتر شدن شبکه های اجتماعی لاین، تانگو و واتس اپ حکایت داشت، اما تاکنون این شبکه ها فیلتر نشده است.

گفته می شود، به دلیل آنکه این شبکه های اجتماعی محتوای مجرمانه که مصداقی از جرم است را ترویج می کنند، دستور ساماندهی این شبکه ها و اجرای فیلترینگ هوشمند بر آن از سوی مقام قضایی صادر شده است و از آنجا که در این زمینه پیش از این به وزارت ارتباطات تذکراتی داده شده بود، اما اتفاقی نیفتاد، مقام قضایی دستور فیلترینگ را به وزارت ارتباطات به عنوان مجری صادر کرده است.

هفته گذشته وزارت ارتباطات در راستای فیلترینگ هوشمند به صورت آزمایشی شبکه اینستاگرام را تحت اعمال فیلترینگ هوشمند قرار داد که بر اساس آن تصاویر مجرمانه در این شبکه قابل رؤیت نبود.


کد مطلب: 34059

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/34059/ابلاغ-دستور-قضایی-فیلترینگ-شبکه-های-اجتماعی-موبایل-وزارت-ارتباطات

ايتنا
  https://www.itna.ir