۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۶

کشمکش‌ها بر سر مرکز تحقیقات مخابرات ادامه دارد

مصوبه جدید شورای عالی اداری درباره مرکز
ایتنا- مقرر شد مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان موسسه وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره شود.
کشمکش‌ها بر سر مرکز تحقیقات مخابرات ادامه دارد


شورای عالی اداری دیروز با لغو مصوبات پیشین خود مقرر کرد که مرکز تحقیقات مخابرات به عنوان موسسه وابسته به وزارت ارتباطات اداره شود، این در حالی است که در آذر ماه سال جاری دیوان عدالت اداری حکم به انحلال این مرکز داده بود.


به گزارش ایتنا از فارس، در جلسه شورای عالی اداری که ظهر دیروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، مقرر شد مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان موسسه وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره شود.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص جایگاه سازمانی موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، مقرر شد مصوبات پیشین شورای عالی اداری در ارتباط با این موسسه لغو و به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی در ساختار دولت، به عنوان موسسه وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره شود.

پیش از این در آذر ماه سال جاری هیات عمومی دیوان عدالت اداری بر مبنای شکایت مهدی اخوان بهابادی رئیس سابق مرکز ملی فضای مجازی، مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر انتزاع موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات از مرکز ملی فضای مجازی و نامگذاری آن به عنوان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و واگذاری آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را غیرقانونی دانسته بود.

مصوبه مورد اعتراض ، مربوط به اردیبهشت سال ۹۲ بود که بر اساس آن موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات ضمن تغییر نام به عنوان «پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات» به صورت وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اداره می‌شود.

مصوبه پیشین شورای عالی اداری در این زمینه به دی ماه سال ۹۱ باز می‌گردد که بر اساس آن نام مؤسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات به «پژوهشگاه فضای مجازی» تغییر و به مرکز ملی فضای مجازی منتقل شده بود.

تصویب‌نامه دیروز شورای عالی اداری در حالی صورت گرفت که بعد از صدور حکم دیوان در این زمینه، وزارت ارتباطات آن را رد و تاکید کرده بود که موضوع انحلال مرکز تحقیقات مخابرات منتفی است و این مرکز، کماکان صلاحیت مستقل دارد.
کد مطلب: 34011
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام