۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷

گجت‌های ۲۰۱۵؛ از پرستار بچه تا دستکشی برای مکالمه

ایتنا- امروزه خانه ها پر از ابزارها و وسایلی شده که برای راحت‌تر کردن زندگی طراحی شده‌اند و قرار است در سال ۲۰۱۵ این ابزارها بازهم پیشرفته‌تر شوند.
گجت‌های ۲۰۱۵؛ از پرستار بچه تا دستکشی برای مکالمه


پرستار مجازی کودک، روبات زمین شور، دستکش هایی که تماس تلفنی برقرار می کنند، بالشی که موسیقی پخش می کند، تک چرخ و اجاق گازی که همه جا می‌توان آن را برد از جمله ابزارهایی هستند که برای راحت تر شدن زندگی در سال ۲۰۱۵ طراحی شده‌اند.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، امروزه خانه ها پر از ابزارها و وسایلی شده که برای راحت تر کردن زندگی طراحی شده‌اند و قرار است در سال ۲۰۱۵ این ابزارها بازهم پیشرفته‌تر شوند.

در این گزارش به برخی از اختراعات که به امید تغییر شیوه زندگی در سال ۲۰۱۵ طراحی شده‌اند، اشاره می‌شود.

پرستار مجازی کودک
پرستار مجازی کودک یک عروسک سفید کوچک است که در اتاق نشمین می‌نشیند و چهار حسگر کوچک که در محل‌های مختلفی گذاشته می‌شوند، اطلاعات را مستقیما به این پرستار می‌رسانند.

این پرستار با استفاده از حسگری که در کیف مدرسه کودکان قرار داده می‌شود، زمانی که کودک از مدرسه به خانه می‌رسد، بطور خودکار یک پیامک و یا نامه الکترونیمی به والدین می‌فرستد و آنها را از رسیدن کودکشان به خانه با خبر می‌سازد.

همچنین با قرار دادن حسگر دیگری در مسواک کودکان، این پرستار زمانی را که کودک صرف تمیز کردن دندان‌های خود می‌کند ، ثبت می‌کند.

همچنین با این پرستار می‌توان از طریق حسگری که به لیوان چسبانده می‌شود، مقدار آبی را که کودک در طول روز مصرف می‌کند کنترل کرد.

این پرستار همچنین مقدار کالری را که کودک هر روز می‌سوزاند و میزان خواب وی را ثبت می‌کند.

این پرستار مجازی کودک به قیمت ۲۴۹.۹۹ یورو به فروش می‌رسد.

دستکش‌هایی که تلفن می‌زنند
این دست کش‌های پشمی که به قیمت ۴۹.۹۹ یورو به فروش می‌رسند، بطور بی سیم به تلفن هوشمند متصل می‌شوند و دارای یک بلند گوی مخفی در قسمت انگشت شست و یک میکروفون در قسمت انگشت کوچک هستند.

به این صورت کاربری که این دستکش را بر دست دارد، می‌تواند با قرار دادن انگشت شست در کنار گوش و انگشت کوچک در مقابل دهان خود به تماس‌های تلفنی گوش داده و پاسخ دهد.

همچنین کنترل پنلی که در قسمت مچ دست قرار دارد به کاربر اجازه می‌دهد که تماس های تلفنی را قبول کند و یا به آنها خاتمه دهد.

روبات زمین شور
ابداع روبات زمین شور اختراع دیگری است که برای راحت تر کردن زندگی در سال ۲۰۱۵ طراحی شده است.

این روبات که «اسکوبا» نام دارد به قیمت ۶۴۹.۹۹ یورو به فروش می‌رسد. این روبات قادر است زمین را با طی و آب و صابون بشوید و در حین تمیز کردن زمین ۹۹.۳ درصد از باکتری‌ها را از بین ببرد.

این روبات هوشمند به اندازه یک بشقاب است و دارای حسگرهایی است که از برخورد این روبات به وسایل خانه و یا افتادن آن از پله جلوگیری می‌کند.

این روبات به آرامی زمین را جارو می‌کند، آب روی زمین می‌ریزد و سپس با یک برس شستشو بر روی مسیری که آب ریخته باز می‌گردد و زمین را برس می‌کشد.

در انتها این روبات زمین را خشک می‌کند و به ایستگاه خود بازمی‌گردد تا دوباره شارژ شود.

آیفونی که رایحه پخش می کند
اگر می‌خواهید با رایحه قهوه از خواب بیدار شوید می‌توانید یک ابزار کوچک سفید رنگ به اندازه یک تخم مرغ را به آیفون خود متصل کرده و با برنامه‌ریزی آن پنج رایحه مختلف اسطوخودوس، توت فرنگی، رزماری، گل رز و یا قهوه را در هوا پخش کنید.

بالشی که موزیک پخش می‌کند

این بالش که به قیمت ۲۴.۹۹ یورو به فروش می‌رسد یک بالش نرم و پشمی است که بر روی بالش معمولی قرار داده می‌شود.

کاربر باید سر خود را در کلاهی که به این بالش متصل است قرار دهد و گوش‌های خود را بر روی گوشی‌های تعبیه شده در آن قرار دهد.

سپس تلفن همراه و یا ام.اپی تری پلیر خود را در جیب بالش قرار دهد و با پخش موسیقی مورد علاقه خود به خواب رود.

یک چرخه
یک چرخه ابزار دیگری است که برای راحت تر شدن زندگی در سال ۲۰۱۵ طراحی شده است.

کاربر برای استفاده از یک چرخه به راحتی می‌تواند با قرار دادن پای خود در پدال‌هایی که در دو طرف این چرخ منفرد طراحی شده، بر روی این یک چرخ بایستد .

همچنین کاربر می‌تواند بر روی این یک چرخ بنشیند. این یک چرخ با سرعت ۱۴ مایل در ساعت (۲۲.۵ کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند و نیازی به پدال زدن ندارد.

این یک چرخ همچنین دارای یک دستگیره برای حمل است که کاربر به راحتی می‌تواند آن را ا که حدود ۱۱.۳۴ کیلوگرم وزن دارد بردارد و در قطار و یک محل کار خود ببرد.

کنترل حیوانات خانگی در زمان کار
اگر می‌خواهید حیوانات خانگی خود را در زمانی که در خانه نیستید کنترل کنید می‌توانید از یک دوربین کوچک که به این منظور طراحی شده است، استفاده کنید.

کاربر می‌تواند این دوربین کوچک را که به قیمت ۹۹.۹۹ یورو به فروش می‌رسد در خانه خود قرار دهد و با استفاده از تلفن و یا رایانه خود، زاویه‌های دید این دوربین را تغییر دهد و یا آن را بر روی حیوانات خانگی خود زوم کند.

این دوربین کاربر را نسبت به تغییرات صوتی، حرکتی و درجه حرارات بدن حیوانات خانگی مطلع کرده و می‌تواند تصاویر زنده ای را از حیوانات به رایانه محل کار کاربر ارسال کند.

همچنین کاربر می‌تواند با استفاده از نرم افزار صوتی این دوربین با حیوانات خود صحبت کند و در هنگام شب با استفاده از نور مادون قرمز آنها را در تاریکی شب مشاهده کند.

اجاق گازی که می‌توان آن را همه جا برد
این اجاق گاز هوشمند که به قیمت ۹۹.۹۹ یورو به فروش می‌رسد به اندازه یک آی پد بزرگ است.
با یک تماس بر روی صفحه نمایش دیجیتالی این گاز می‌توان دمای آن را برای جوش آوردن شیر، گرم کردن و پخت غذا و یا سرخ کردن تنظیم کرد.

این گاز که تنها ۳۱ در ۳۹ سانتی متر است را می‌توان بر روی میز قرار داد و تنها می‌توان یک قابلمه را بر روی آن قرار داد.

این گاز دارای شش گزینه انتخاب است که می‌توان درجه حرارت آن را بین ۷۰ تا ۲۴۰ درجه سانتی گراد تغییر داد و غذا را گرم نگاه داشت ، آب را به جوش آورد و یا دمای آن را برای سرخ کردن تنظیم کرد.
کد مطلب: 34005
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام