کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هکرها از روی عکس اثر انگشت را بازسازی کردند

13 دی 1393 ساعت 14:03

ایتنا - اثر انگشت وزیر دفاع آلمان را از روی عکس‌های معمولی که در فضاهای عمومی از وی و انگشتان دست او گرفته شده است، بازسازی شده است.




اثر انگشت یک اتفاق واحد محسوب می‌شود و هر یک از ۷ میلیارد نفری که روی کره خاکی زندگی می‌کنند، اثر انگشت اختصاصی خود را در اختیار دارند.
به همین خاطر شرکت‌های الکترونیکی و امنیتی می‌کوشند با به‌کارگیری نسل جدید حسگرهای بیومتریک، امکان ورود به دستگاه‌های موبایلی را مبتنی بر اثر انگشت فراهم کنند تا ایمنی کامل برقرار شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از دیسکاوری، با وجود انحصاری بودن اثر انگشت برای هر یک از کاربران، هکرها ادعا می‌کنند که این اتفاق هم نمی‌تواند ایمنی کامل را برقرار سازد.

"جان کریسلر" که یکی از مشهورترین هکرهای جهان محسوب می‌شود و خود را با نام Starbug هم معرفی می‌کند، موفق شد اثر انگشت "اورسولا ون‌دِر لِیِن" وزیر دفاع آلمان را بازسازی کند.

او توضیح داد اثر انگشت وزیر دفاع آلمان را از روی عکس‌های معمولی که در فضاهای عمومی از وی و انگشتان دست او گرفته شده است، بازسازی شده است.

 

کریسلر و یک هکر دیگر به‌نام "توبیاس فیبیگ" در سی‌ویکمین کنفرانس سالانه Chaos Computer Club که در شهر هامبورگ برگزار شده بود نشان دادند که اثر انگشت کاربران هم می‌تواند بازسازی شود و امنیت دستگاه‌های الکترونیکی را تهدید کند.

کریسلر اعلام کرد که ساختار اثر انگشت وزیر دفاع آلمان از روی عکس‌های مختلف‌ دستان او ساخته شده است و در این اتفاق او سعی کرده چندین عکس را کنار یکدیگر بگذارد تا در نهایت اثر انگشت کامل وی وزیر دفاع آلمان را به‌دست آورد.
 


کد مطلب: 33889

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33889/هکرها-روی-عکس-اثر-انگشت-بازسازی-کردند

ايتنا
  https://www.itna.ir