کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشدید درگیری حقوقی سامسونگ و ان‌ویدیا بر سر اختراعات ثبت شده

خبرگزاری فارس , 7 دی 1393 ساعت 12:32

ایتنا- احتمالا این بار شاهد دادگاه‌های سریالی سامسونگ و ان‌ویدیا بر سر نقض حقوق مالکیت باشیم!




دو شرکت سامسونگ و ان ویدیا مدتی است یکدیگر را به نقض حقوق مالکیت معنوی در زمینه استفاده از اختراعات ثبت شده طرف مقابل متهم می‌کنند و حال این درگیری تشدید شده است.


به گزارش ایتنا از فارس، اولین بار شرکت ان ویدیا دادخواستی را در این زمینه علیه سامسونگ تقدیم دادگاه کرد. در این شکایت که در ماه سپتامبر ارائه شد شرکت تراشه سازی کوآلکوم هم با اتهامات مشابهی مواجه شده است.

پس از آن سامسونگ دست به اقدام متقابلی زد و به دلیل استفاده بدون اجازه از اختراعات ثبت شده خود توسط ان ویدیا از آن شکایت کرد.

با طولانی شدن این منازعه حقوقی، کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا هم اعلام کرده موضوع شکایت سامسونگ از ان ویدیا را مورد بررسی قرار خواهد داد. سامسونگ در شکایت خود از نقض حقوق مالکیت معنوی خود در تراشه های گرافیکی و برخی سخت افزارهای دیگر خبر داده است.

ان ویدیا اظهار امیدواری کرده در جریان این بررسی ابتدا به شکایت شرکت مذکور از سامسونگ رسیدگی شود. مدیران ان ویدیا بر دریافت غرامت عادلانه از سامسونگ نیز تاکید کرده اند. آنها می گویند سامسونگ از فناوری ان ویدیا بدون کسب اجازه در گوشی های گالکسی و تبلت های خود بهره گرفته و به طور قطع دادگاه به درستی به این مساله رسیدگی خواهد کرد.

در صورت محکومیت سامسونگ احتمال ممنوع شدن فروش برخی تولیدات پرفروش آن مانند گوشی های هوشمند گالکسی نوت ۴، گالکسی اس ۵ و گالکسی اس ۴ و همین طور تبلت های گالکسی تب اس و تب ۲ وجود دارد.


کد مطلب: 33827

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33827/تشدید-درگیری-حقوقی-سامسونگ-ان-ویدیا-سر-اختراعات-ثبت-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir