۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱

دولت کره شمالی آمریکا را مسئول قطع اینترنت در این کشور دانست

ایتنا- کره شمالی می‌گوید آمریکا اینترنت را قطع کرده است!
دولت کره شمالی آمریکا را مسئول قطع اینترنت در این کشور دانست


دولت کره شمالی به طور رسمی ایالات متحده آمریکا را به قطع اینترنت در این کشور در روزهای گذشته متهم کرد و دخالت خود در سرقت اطلاعات از رایانه‌های راکتورهای هسته‌ای کره جنوبی را نیز تکذیب کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، به دنبال هک شدن سونی پیکچرز و سرقت اطلاعات حساس این شرکت و همین طور تهدید هکرهای منتسب به کره شمالی به خرابکاری گسترده در صورت نمایش فیلم آمریکایی مصاحبه با مضمون ترور رهبر کره شمالی توسط دو خبرنگار آمریکایی تنش میان دو کشور بالا گرفته است.

پس از این رویدادها باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تلویحا از تصمیم سونی برای عدم نمایش فیلم مصاحبه در سینماها را انتقاد کرد و هشدار داد که به شیوه ای مناسب و در زمان مقتضی به کره شمالی پاسخ داده خواهد شد.

چند روز بعد از صحبت های اوباما دسترسی به اینترنت در کره شمالی حداقل دو بار به طور کامل قطع an. در آن زمان شرکت های فناوری آمریکایی به دلایل مختلفی مانند نقص فنی و همین طور حملات هکری به عنوان عامل این اختلال گسترده اشاره کردند.

حال بعد از چند روز کمیسیون ملی دفاعی کره شمالی با صدور بیانیه ای رسما آمریکا را مسئول اختلال در شبکه اینترنت خود دانسته و مجددا دخالت این کشور در حمله هکری به سونی پیکچرز را رد کرده و از کاخ سفید خواسته تا شواهدی را برای اثبات ادعای خود ارائه دهد. آمریکا قبلا دخالت خود در ایجاد اختلال در خدمات اینترنت کره شمالی را رد کرده بود.

در عین حال کره شمالی می گوید دخالتی در حملات هکری به شبکه رایانه ای کارخانه برق هسته ای Korea Hydro and Nuclear Power کره جنوبی نداشته و این ادعاها بخشی از تبلیغات رهبران کره جنوبی محسوب می شود.
کد مطلب: 33825
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United Kingdom
کره شمالی همه ی کارها شو تکذیب میکنه بعد انگشت اتهام رو سوی ایالات متحده گرفته!
چه جالب یاد ی چیزی افتادم،بعضی کشورهای دیگه همین مشکلو دارن :)))
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام