۰
plusresetminus
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۶

دخالت کنگره آمریکا در موضوع هک شدن سونی

ایتنا-تعدادی از نمایندگان برجسته کنگره آمریکا از شرکت سونی خواسته‌اند تا اطلاعات تفصیلی مربوط به حملات سایبری به این شرکت را ارائه کند.
دخالت کنگره آمریکا در موضوع هک شدن سونی




به گزارش ایتنا از فارس، این نمایندگان که در کمیته نظارت و اصلاحات دولت کنگره عضویت دارند با ارسال نامه ای برای سونی در روز دوشنبه که توسط Elijah Cummings یکی از اعضای آن امضا شده اظهار امیدواری کرده اند که دانش، اطلاعات و تجربه سونی به کنگره کمک کند تا هم قوانین فدرال در زمینه امنیت سایبری را مورد بررسی قرار دهد و هم در مورد تشدید حفاظت از داده های دولتی و مربوط به کاربران تصمیم گیری کند.


اف بی آی حملات اخیر به سونی پیکچرز را که منجر به افشای اطلاعات حرفه ای خصوصی کارکنان و چهره های سینمایی طرف قرارداد با این شرکت را شده، به کشور کره شمالی منتسب کرده است.

اما کره شمالی خود این مساله را انکار می کند. علت این حمله ساخت فیلمی به نام مصاحبه توسط سونی دانسته شده که موضوع آن تمسخر رهبر کره شمالی است. در این فیلم دو آمریکایی که برای ترور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی استخدام شده اند به بهانه مصاحبه با وی به این کشور می روند.

سونی به علت نگرانی از تهدیدات امنیتی نمایش این فیلم را در آستانه تعطیلات کریسمس در سینماهای آمریکا لغو کرد، اما اعلام کرد هنوز به دنبال یافتن راه هایی به منظور نمایش فیلم یاد شده است.

از جمله اطلاعاتی که کنگره آمریکا خواستار دسترسی به آن است می توان به شرح مفصلی از همه داده های مسروقه، تعداد کارکنانی که قربانی این حملات بوده اند و شیوه اطلاع رسانی به قربانیان حملات یاد شده اشاره کرد. همچنین از سونی خواسته شده تا سازوکارهایی را که برای ارتقای حفاظت از داده هایش به کار گرفته را اعلام کند.
کد مطلب: 33809
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام