۰
plusresetminus
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴

خودروی بدون راننده گوگل آماده تست جاده شد

ایتنا- گوگل اعلام کرد که اولین نسخه کامل شده از خودروی بدون راننده این شرکت آماده تست جاده است.
خودروی بدون راننده گوگل آماده تست جاده شد


  غول دنیای اینترنت در بیانیه‌ای در گوگل پلاس اعلام کرد: ما قصد داریم در تعطیلات این خودرو را در جاده تست کنیم و امیدواریم شما را نیز در سال جدید در خیابان‌های شمال کالیفورنیا ببینیم.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این نسخه اولیه در واقع تحقق برنامه‌های اعلام شده گوگل در ماه می برای ساخت خودروی خودکار بدون راننده و بدون امکاناتی نظیر فرمان است.

کریس اورمسان از شرکت گوگل در ماه می گفت: این خودروها فاقد فرمان، پدال گاز و یا پدال ترمز هستند زیرا به آن احتیاج ندارند. نرم افزار و سنسورهای ما تمام این کارها را انجام می‌دهد.

مشخصات فنی این خودرو هنوز مشخص نشده است.

گوگل با ساخت این خودروی بدون راننده قصد دارد از خودروهای ساخت دیگر شرکت‌ها فاصله گرفته و پیشتاز صنعت حمل و نقل فردی شود که تنها دارای قابلیت توقف و حرکت است.

گوگل اوایل امسال اعلام کرد که آخرین سرعت این خودرو باتری ای ۲۵ مایل(۴۰ کیلومتر) در ساعت است و برای کاربری ساخته شده نه مصارف لوکس.

گوگل همچنین تصویری از این نسخه اولیه را که به یک حشره گرد شباهت دارد منتشر کرد.

گوگل افزود: ما نسخه‌های اولیه مختلف را که هر یک برای آزمایش سیستم‌های مختلف این خودرو نظیر فرمان، ترمز و همچنین قطعات کامپیوتری و سنسورها طراحی شده بودند، به طور جداگانه تست کردیم.

این شرکت افزود: اکنون تمام این سیستمها را در یک خودرو که کاملا آماده تست جاده است گردآوری کردیم.

تاکنون چند شرکت خودروسازی روی ساخت سیستمهای خودکار یا نیمه خودکار نظیر سیستم پارک خودکار کار کرده‌اند، اما تاکنون هیچگونه خودروی کاملا خودکار و بدون راننده روانه بازار نشده است.

مایک هودسون کارشناس صنعت خودروسازی گفت:‌ اگر خودروهای بدون راننده به تولید انبوه برسند نظیر اختراع تلفن همراه باعث تحول خواهد شد.
کد مطلب: 33799
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام