۰
plusresetminus
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳

پایان اجبار اروپا برای حذف IE از سیستم عامل ویندوز

ایتنا - بررسی‌ها نشان می‌دهد که IE مایکروسافت اقتدار گذشته را ندارد و دیگر مرورگرهای اینترنتی با سرعت و امنیت بالا جایگاه آن را تصاحب کرده‌اند.
پایان اجبار اروپا برای حذف IE از سیستم عامل ویندوز


کاربران اروپایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند از این پس مقابل این سوال قرار نمی‌گیرند که استفاده از کدام مرورگر اینترنتی را برای خود صلاح می‌دانند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر،‌ ۵ سال قبل اتحادیه اروپا تلاشی را آغاز کرد که تا انحصار مرورگر Internet Explorer مایکروسافت در این منطقه شکسته شود و مایکروسافت در مجموعه ویندوز خود کاربران را مجبور به استفاده از این محصول نکند.

اتحادیه اروپا بر اساس قانونی که در این زمینه به تصویب رساند این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا از بین ده‌ها مرورگر اینترنتی از جمله فایرفاکس، Opera،‌Safari و Chrome یکی را به عنوان برنامه پیش‌فرض خود بارگذاری و استفاده کنند.

با این وجود زمان سپری شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که IE مایکروسافت اقتدار گذشته را ندارد و دیگر مرورگرهای اینترنتی با سرعت و امنیت بالا جایگاه آن را تصاحب کرده‌اند.

 \"\"

اتحادیه اروپا هم‌اکنون اعلام کرده است که اجبار قبلی برای امکان حذف مرورگر IE از سیستم عامل ویندوز وجود ندارد و این در حالی است که دو سال پیش درخواست مجدد مایکروسافت برای انجام این عمل رد شده بود.

اتحادیه اروپا در صفحه اینترنتی مخصوص قابلیت انتخاب مرورگر اینترنتی توسط کاربران نوشته است:‌ «سایت اینترنتی BrowserChoice.eu به منظور تصویر قانون دسامبر ۲۰۰۹ توسط کمیسیون اروپا راه‌اندازی شد که تا به موجب آن کاربران امکان انتخاب مرورگر اینترنتی خود را داشته باشند.»

در ادامه این پیام آمده است: «ضوابط تعیین شده در این زمینه دیگر قابلیت اجرایی ندارد و مایکروسافت از این پس موظف به نگهداری از این سایت نیست.»
 
کد مطلب: 33757
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام