کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی افشاگری‌های اسنودن انجام می‌شود

مقابله میلیونی با جاسوسی دولتی

خبرگزاری ايسنا , 29 آذر 1393 ساعت 14:27

ایتنا- اظهارات اسنودن، بسیاری از کاربران را واداشت تا تدابیر امنیتی بیشتری برای حفظ حریم خصوصی بیندیشند.




نتایج یک پژوهش بین‌المللی نشان می‌دهد که بر اثر افشاگری‌های گسترده ادوارد اسنودن درباره سیستم عظیم جاسوسی دیجیتال دولت‌های آمریکا و بریتانیا بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان برای مقابله با آن تدابیری اندیشیده‌اند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در پی افشاگری‌های تکان‌دهنده ادوارد اسنودن٬ پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) درباره اقدامات پنهانی سازمان‌های جاسوسی آمریکا و بریتانیا برای تجسس در زندگی دیجیتال شهروندان و کسب داده‌های خصوصی آنها٬ ۳۹ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان برای امن‌تر کردن حریم خصوصی خود اقدام کرده‌اند.

این یکی از صدها نتایج پژوهشی جهانی درباره امنیت دیجیتال و اعتماد در اینترنت است که نتایج آن به تازگی منتشر شده است.

مرکز نوآوری‌های رهبری بین‌المللی (CIGI) این پژوهش را انجام داد و در پی آن به این نتیجه رسیده است که ۴۳ درصد کاربران اینترنت اکنون برای ارتقای امنیت خود٬ استفاده از برخی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را متوقف کرده‌اند و ۳۹ درصد کاربران هم رمزهای عبور خود را به صورت مرتب تغییر می‌دهند تا از تهدیدات امنیتی در امان باشند.

این تحقیقات با پرسش از بیش از ۲۳ هزار کاربر اینترنت در ۲۴ کشور جهان و در فاصله‌ زمانی ۷ اکتبر تا ۱۲ نوامبر ۲۰۱۴ انجام شده است.

استرالیا٬ کانادا٬ چین٬ فرانسه٬ آلمان٬ بریتانیا٬ ژاپن و آمریکا از جمله کشورهایی بودند که کاربران‌شان در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

بروس اشنایر٬ از متخصصان برجسته امنیت دیجیتال٬ در واکنش به انتشار نتایج این پژوهش از نحوه انتشار آن در رسانه‌ها ابراز تأسف کرده است.

به گفته او رسانه‌ها تلاش کرده‌اند تا با تاکید بر عدد ۳۹ درصد نشان دهند که کسر کوچکی از کاربران جهان تحت تاثیر افشاگری‌های تکان‌دهنده اسنودن قرار گرفته‌اند٬ در حالی که به اعتقاد او این ناشی از فهم نادرست یافته‌های این پیمایش است.

به گزارش دویچه وله، به گفته او بر اساس این پژوهش ۶۴ درصد از کاربران گفته‌اند که امسال نسبت به سال گذشته نگرانی‌های بیشتری پیرامون حریم خصوصی خود در دنیای دیجیتال دارند و برای حاکمیت اینترنت ۵۷ درصد کاربران از رویکرد "مشارکتی" که حاصل تصمیم‌سازی گروهی متشکل از متخصصان٬ فعالان نهادهای مدنی٬ کمپانی‌های تکنولوژیک٬ بخش خصوصی و دولت‌ها است، حمایت کرده‌اند.

بنابر اظهارات بروس اشنایر ۵۴ درصد کاربران گفته‌اند که به نهادی بین‌المللی متشکل از مهندسان و متخصصان تکنولوژی برای ذخیره‌سازی داده‌های خود اعتماد می‌کنند٬ اما تنها ۳۶ درصد آنها گفته‌اند که به حاکمیت آمریکا بر اینترنت اعتماد خواهند داشت.


کد مطلب: 33741

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33741/مقابله-میلیونی-جاسوسی-دولتی

ايتنا
  https://www.itna.ir