۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴

زندگی جدید سگ معلول با فناوری چاپ سه بعدی

ایتنا- به لطف پیشرفت های صورت گرفته در فناوری چاپ سه بعدی محققان توانستند با طراحی پاهای مصنوعی، سگ معلولی را به زندگی عادی بازگردانند.
زندگی جدید سگ معلول با فناوری چاپ سه بعدی


به گزارش ایتنا از مهر، دربی ( Derby) نام سگی است که به طور مادرزادی با پاهای جلویی ناقص به دنیا آمده و بزرگ شده است و طی این مدت به دلیل وضعیت خاص آناتومیکی، زندگی دردآوری را تجربه کرده است اما از این پس و با کمک پاهای مصنوعی تولید شده توسط فناوری چاپ سه بعدی زندگی مشابهی همچون سایر سگ‌ها خواهد داشت.


این پاهای مصنوعی در نیوهمشایر آمریکا طراحی و تولید شده‌اند و محققان در فرآیند ساخت آنها از مدلسازی‌های رایانه‌ای استفاده کرده‌اند.

در این فرآیند که در شرکت تخصصی 3D Systems اجرا شده، ابتدا با استفاده از تصویربرداری سه بعدی پزشکی تصاویر دقیق و کاربردی از پاهای جلویی رشد نکرده سگ تهیه و در ادامه با استفاده از یک پلت‌فورم دیجیتالی مخصوص، مدل‌های رایانه‌ای دوپای جلویی دربی تهیه شد.

در ادامه و با استفاده از چاپگر سه بعدی چند ماده‌ای ProJet 5500X پاهای مورد نظر برای سگ تولید شد. فرآیند چاپ پاها تنها چند ساعت به طول انجامید و حالا دربی می‌تواند بر روی هر سطحی به سرعت حرکت کرده و حتی دویدن را نیز تجربه کند.

در قسمت زیرین این پاها برجستگی‌هایی تعبیه شده که به نوعی در نقش کاهنده سرعت حیوان عمل می‌کنند.

تا پیش از این، حیوان با استفاده از وسیله چرخ مانندی حرکت می‌کرد که محدودیت‌های زیاد حرکتی نیز به همراه داشت اما از این پس او مانند سایر سگ‌ها دویدن را هم تجربه خواهد کرد.

کد مطلب: 33735
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام