کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

PCWorld بررسی کرد

بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۴

روزنامه دنیای اقتصاد , 25 آذر 1393 ساعت 12:54

ایتنا- با وجود ابداعات جدید و تبلت‌ها هنوز هم لپ تاپ‌ها کاربردی هستند.




در سال ۲۰۱۵ دیگر شما یک کاسب موفق نیستید اگر نیم نگاهی به روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و نظر متخصصان آگاه در وادی کسب‌و‌کار نداشته باشید. در حالی که خبرها در یک سال گذشته از مرگ قریب الوقوع لپ‌تاپ حکایت می‌کرد؛ اما با توجه به ابداع تبلت‌ها در چند سال گذشته به نظر می‌رسد با همه تغییرات این فناوری‌ها هنوز هم کاربردی هستند. ورود به سال ۲۰۱۵ این واقعیت را یادآوری می‌کند که دیگر چیزی برای مردن وجود ندارد. بنابراین در ادامه با برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۱۴ از نگاه PCWorld آشنا شوید.

بهترین اولترابوک حرفه‌ای: Lenovo Thinkpad X1 Carbon
لپ‌تاپ‌های لنوو مدل Thinkpad شهرت خوبی به هم زده‌اند و مدل Thinkpad X1 Carbon هم حتی توانسته فراتر از آن‌ باشد. با فرمی باریک‌تر از یک اولترابوک و حتی ظریف‌تر از شکل قبلی خود. دری که از جنس فیبر کربنی است و بدنه‌ای از جنس آلیاژ منیزیم.

صفحه نمایش آن نسبت به ورژن اصلی ارتقا یافته و پشتیبانی از کنترل لمسی صفحه هم به ویژگی‌های آن اضافه شده است که یک صفحه کلید بسیار خوب برای یک اولترابوک محسوب می‌شود. تنها مساله جدی این است که لنوو کلید Capslock را کنار گذاشته است و آن هم به این دلیل که شاید مهندسان می‌خواستند از وحشت و جیغ کاربران در اینترنت کم کنند.

بهترین لپ‌تاپ بازی: Alienware 17
بسیاری از لپ‌تاپ‌های بزرگ به سمت بزرگ نمایی متمایل شده‌اند، اما این لپ‌تاپ چیزی است که چشمان شما روی آن خیره می‌شود. البته این نکته وجود دارد که جلوه‌های نوری ویژه در Alienware فقط به شما اجازه ال‌ای‌دی کردن دستگاه را می‌دهد.

در این مدل شما شاهد کلیدهای تقویت‌کننده WASD، یک کارت گرافیک GTX 880M هستید که از دیگر مشخصات آن می‌توان به حافظه RAM هشت گیگابایتی Ginormous و پردازنده ۴ هسته‌ای Core i7 اشاره کرد. با انتخاب Alienware 17 شما متوجه خواهید شد که لپ‌تاپی دقیقا ساخته شده مخصوص بازی را گرفته‌اید؛ در حالی که هیچ خم شدگی ظاهری از پنل‌های پلاستیکی که در دیگر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی تجربه کرده‌ایم، وجود ندارد.

بهترین لپ‌تاپ کاری: HP ZBook 15
zbook-15_c_1160-100244597-large گاهی اوقات شما کارهایتان را به همراهتان به خانه می‌آورید. زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد ممکن است خشمگین شوید از اینکه باید در خانه هم مشغول کار باشید. خوشبختانه با لپ‌تاپ HP مدل ZBook 15 کارها آسان می‌شود؛ چون HP یک لپ‌تاپ از رده لپ‌تاپ‌های کاری است که بدون هیچ سیلیکون ناکارآمد و بیهوده‌ای شما را در هنگام کار همراهی می‌کند.
این لپ‌تاپ دارای تراشه چهار هسته‌ای مدل
Core i7 – 4800MQ اینتل و پردازنده گرافیکی NVidia Quadro K610M GPU است.
ZBook 15 یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید با سرعت بالا به ارتباطاتتان جواب مثبت بدهید، برخی ممکن است احساس کنند که این یک تبلیغ است که کمتر برای هر دستگاهی اجرایی می‌شود؛ اما برای کسانی که جهت انجام کارهایشان به آن نیاز دارند، یکی از معدود لپ‌تاپ‌هایی است که سرعتی رعدآسا دارد. افزایش طول عمر باتری در این نوت بوک قابل توجه است به طوری که شما می‌توانید یک کار سنگین شخصی را به راحتی انجام دهید.

اولترابوکی که کمتر می‌شناسید: Toshiba Kirabook
این لپ‌تاپ با اینکه قابلیت‌های زیادی دارد و پتانسیل عظیمی را در دل خود جای داده است هیچ‌گاه آن‌طور که شایسته بوده در مرکز توجه کاربران قرار نگرفته وکمتر فرصت خودنمایی به این محصول داده شده است. KiraBook با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ در صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی است که بدنه براق لوکس بودن را با آن عجین کرده است. این یک ترکیب طراحی صنعتی زیبا همراه با کارآیی و طول عمر بالای باتری است برای کسانی که می‌خواهند متفاوت فکر کنند.

بهترین از نظر صدا: Samsung ATIV Book 9
این مدل با چند پیش شرط و تحت شرایط خاصی می‌تواند جزو بهترین‌ها قرار گیرد. این لپ‌تاپ نمونه‌ای از سریع‌ترین یا باریک‌ترین در دنیا نیست. در آن نمی‌توانید نشانی از بالاترین رزولوشن صفحه نمایش را پیدا کنید. پس چرا بر ATIV Book 9 تاکید می‌شود؟ فقط به دلیل اینکه دارای یک سیستم صوتی فوق‌العاده و قوی است؛ چراکه به طور کلی لپ‌تاپ‌ها سیستم‌های صوتی شرور و سرکشی ندارند. این مشکل برای این نیست که بلندگوها کوچک‌تر از حد معمول هستند، بلکه چون فضای کافی ندارید این یک مشکل حل نشدنی محسوب می‌شود.

اما این سیستم، مدارهای صوتی را در یک پک کوچک با یک تراشه ۵۰ سنتی کدک‌های صوتی قرار داده است. به این ترتیب شما به سیستم‌های صوتی در حد متوسط دست پیدا می‌کنید که معمولا روی این لپ‌تاپ‌ها دیده نمی‌شود. این نشان‌دهنده این است که شرکت سازنده توجه ویژه‌ای به کیفیت صدا با افزودن یک تراشه wolfson WM5102 داشته است.

بهترین لپ‌تاپ قابل تبدیل: Lenovo Yoga 3 pro
در ابتدا شما با این سوالات در ذهنتان مواجه می‌شوید که آیا این یک لپ‌تاپ است؟ یا یک مدل ترکیبی است یا یک مدل قابل تبدیل؟ هرچه هست نازک است، لنوو می‌گوید که نازک‌ترین نوت‌بوک در سراسر دنیا است. آنچه که بسیار جالب است پردازنده مدل M این لپ‌تاپ است که با استفاده از معماری جدید Broadwell اینتل تولید شده است.

دستگاه در سطح کلی سریع‌تر از آنچه سطوح اجرای نرم‌افزاری مایکروسافت ارائه می‌کند، نیست، اما در نظر بگیرید که یوگا ۳ تقریبا با آن سطح اجرا به یک سوم قدرت دستگاه‌ها رسیده و این یک پیروزی است. از جمله ویژگی‌های دیگر یوگا ۳، صفحه لمسی فوق‌العاده ۱۲۰۰×۳۸۰۰ از نوع IPS است که می‌تواند کاملا افقی شود یا چرخش کامل داشته باشد.

Microsoft Surface proهنوز یک لپ‌تاپ است
گفته می‌شود که برای مایکروسافت حداقل سه بار اجرای این مدل طول کشید تا همه چیز را به درستی طراحی کند. اما تجربه نشان داده برای بسیاری از کسانی که سرفیس پرو ۳ را داشته‌اند شانس برنده شدنشان بیش از پیش بوده است. ضرری ندارد که مایکروسافت، طرحش را با یک قلم شیک، یک پنل با رتبه بالاتر ۱۴۴۰×۲۱۶۰ و وزنی شبیه به تبلت شیرین‌تر کند.

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت ابتکار عملش را ادامه می‌دهد یا نه. اما حتی اگر باز هم ظاهر را به عنوان محور اصلی نادیده بگیریم، می‌توانیم اعتباری برای این شرکت قائل شویم که دست به شروع موجی از لپ‌تاپ‌های ترکیبی زد.


کد مطلب: 33687

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33687/بهترین-لپ-تاپ-های-۲۰۱۴

ايتنا
  https://www.itna.ir