۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹

ابهام در سرنوشت داده‌های کاربران گوگل

ایتنا- اگر چه گوگل مدعی است تلاش می کند تا داده های خصوصی کاربران در اختیار نهادهای جاسوسی آمریکا قرار نگیرد، اما در مورد نحوه استفاده خود این شرکت از داده‌های مذکور نگرانی وجود دارد.
ابهام در سرنوشت داده‌های کاربران گوگل


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کامپیوترورلد، از زمان افشای همکاری صمیمانه گوگل با آژانس امنیت ملی آمریکا و دسترسی مستقیم جاسوسان این آژانس به داده های کاربران گوگل، اعتماد به این شرکت به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته و حال گوگل با ارائه خدمات تازه ای به منظور حفظ ایمنی اطلاعات کاربران در صدد بازگرداندن اعتماد از دست رفته است.


اریک اشمیت مدیر عامل گوگل در تازه ترین اظهاراتش از برنامه‌های این شرکت برای حفاظت از اطلاعات کاربران خبر داده است. وی اعتراف کرده که افشای جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا به اعتبار شرکت‌های فناوری آمریکایی در سطوح مختلف آسیب زده و بسیاری از اروپاییان دیگر هیچ علاقه‌ای ندارند داده‌های شخصیشان توسط شرکت‌های آمریکایی نگهداری شود.

وی که روز جمعه در کنفرانسی در مورد کنترل گری‌های دولتی که توسط موسسه Cato برگزار شده سخن می گفت، افزود: من از خواندن مقاله‌ای در مورد تلاش ستاد ارتباطات دولت انگلیس برای استراق سمع از دیتاسنترهای گوگل شوکه شدم. این ادعاها در شرایطی بیان می‌شود که بر اساس افشاگری‌های ادوارد اسنودن مدیران ارشد گوگل از تمامی این اقدامات مطلع بوده‌اند.

اشمیت افزود که گوگل در واکنش به افشاگری‌های اسنودن بودجه زیادی را به قفل کردن بسیاری از سیستم‌های خود و استفاده از سیستم رمزگذاری ۲۰۴۸ بیتی اختصاص داده است. این سیستم سرقت اطلاعات ردوبدل شده را به کاری دشوار مبدل می‌سازد. وی مدعی شده که هیچ انسانی با استفاده از هیچ سیستمی قادر به شکستن قفل این سیستم رمزگذاری نیست.

اشمیت به حاضران در این کنفرانس گفت در حال حاضر امن‌ترین محل برای نگهداری اطلاعات مهم کاربران سرویس‌های گوگل است. وی همچنین به تشریح برنامه‌های این شرکت برای ایمن سازی سیستم عامل‌های همراه و مرورگر اینترنتی کروم پرداخت.
کد مطلب: 33684
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام