کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سود ۵۶ میلیون دلاری رقیب اپل و سامسونگ

خبرگزاری ايسنا , 25 آذر 1393 ساعت 10:43

ایتنا- شیائومی با تولید گوشی‌های ارزان قیمت اما باکیفیت، توانست سومین شرکت تولیدکننده تلفن همراه در جهان باشد.




شرکت چینی سازنده گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۱۳ درآمدی معادل ۲۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون یوآن (چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار) و سود ۳۴۷ میلیون و ۴۸۰ هزار یوآن (۵۶ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار) داشته است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از رویترز، گزارشها حاکی از اینست که ملی جان - رییس و مدیرعامل شرکت شیائومی - ۷۷.۸ درصد این شرکت را که در سال ۲۰۱۰ به صورت شراکتی تاسیس کرده در اختیار دارد و مابقی سهام بین سهامداران ناشناس دیگر تقسیم شده است.

این گزارش اولین اطلاعات رسمی از این شرکت است که به مدد گوشی‌های باکیفیت نسبتا ارزان‌قیمت ظرف مدت کوتاهی به محبوب‌ترین برند تلفن همراه در چین و سومین شرکت بزرگ تلفن همراه جهان پس از اپل و سامسونگ تبدیل شده است.

شرکت شیا‌ئومی از مدتها قبل به عنوان یک شرکت ارائه ‌دهنده اینترنت در چین فعالیت می‌کرد.

شیائومی با سودی معادل ۴۸۵ میلیون و ۷۷۰ هزار یوآن در سال ۲۰۱۳ پایین‌تر از اپل و سامسونگ قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۳ بخش تلفن همراه سامسونگ حاشیه سود عملیاتی ۱۸.۷ درصدی و اپل حاشیه ۲۸.۷ درصدی را در سال مالی منتهی به سپتامبر ۲۰۱۳ گزارش دادند در حالیکه شرکت کره‌ای ال جی نیز ۰.۵ درصد سود عملیاتی داشت.

شیائومی در سه ماهه سوم امسال جای ال جی را به عنوان سومین سازنده بزرگ‌ تلفن همراه در جهان گرفت و ۵.۶ درصد بازار جهانی را از آن خود کرد.

سخنگوی این شرکت صحت این گزارش را تایید کرده است.

موسسه رتبه‌بندی فیچ ماه گذشته هشدار داد این در حالی است که سود سامسونگ و اپل به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان تلفن همراه جهان در سالهای آتی به دلیل فشار قیمت از سوی شرکت‌هایی نظیر شیائومی کاهش خواهد یافت.

برایان وانگ، تحلیلگر موسسه تحقیقاتی فارستر گفت: حاشیه سود اندک شیائومی چندان تعجب آور نیست.

وی گفت: تمام شرکتها به دنبال رساندن قیمت‌های خود به شیائومی هستند. بازار کنونی آنقدر رقابتی است که فکر نمی‌کنم بدون تثبیت پایدار باشد.


کد مطلب: 33683

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33683/سود-۵۶-میلیون-دلاری-رقیب-اپل-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir