۲
۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۲

شبکه 5G تا سال ۲۰۲۵ بین کاربران محبوب نمی‌شود

ایتنا - در سال 2025 میلادی شاهد خواهیم بود تعداد این مشترکان از مرز 100 میلیون نفر هم فراتر می‌رود.
شبکه 5G تا سال ۲۰۲۵ بین کاربران محبوب نمی‌شود


اگرچه قرار است نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 5G از سال ۲۰۲۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کند، اما به گفته کارشناسان از این تاریخ ۵ سال طول می‌کشد تا کاربران جهانی به صورت عمومی خدمات مبتنی بر این شبکه را مورد استفاده قرار دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سلولار، مرکز تحقیقاتی ABI Research در آخرین گزارش خود توضیح داد که از زمان استقرار شبکه مخابراتی 5G تا زمانی که تعداد مشترکان آن به ۱۰۰ میلیون نفر برسد بیش از ۵ سال زمان سپری خواهد شد.

این مرکز تحقیقاتی توضیح داد که از زمان استقرار نخستین شبکه مخابراتی 4G تا زمانی که تعداد مشترکان آن به ۱۰۰ میلیون نفر رسید تنها ۳ سال زمان سپری شد و به همین خاطر می‌توان گفت شبکه ۵G برای رسیدن به رکورد یاد شده ۲ سال بیشتر زمان سپری می‌کند.

مشترکان نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی موسوم به 4G با سرعت بیشتر نسبت به نسل‌های قبلی خدمات مخابراتی جدید را پذیرفتند که این اتفاق همزمان با عرضه گسترده گوشی‌های هوشمند قوی مبتنی بر خدمات 4G صورت گرفت.

 

اما پیش‌بینی شده است رشد مشترکان شبکه 5G در مرحله نخست با سرعت کمتر دنبال شود که این اتفاق به دنبال پیچیدگی‌های شبکه 5G صورت میگیرد.

با این وجود گفته شده است که از سال ۲۰۲۳ به بعد سرعت جذب مشترکان جدید در شبکه مخابراتی 5G افزایش میابد و با این روند در سال ۲۰۲۵ میلادی شاهد خواهیم بود تعداد این مشترکان از مرز ۱۰۰ میلیون نفر هم فراتر می‌رود.
 
کد مطلب: 33675
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
چقدر سوسول هستند.... نسل پنجم یعنی چه..... به همین نسل چهارم قناعت کنید وگرنه به سرنوشت ملت ایران دچار میشوید و مجبور خواهید شد که اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت با ضریب ۱ به ۲۴ را به قیمت ۷۵۰ گرم گوشت تهیه نمایید
رضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
ما هم 4G داریم 140کیلو بیشتر نمیره!
مشهد مقدس.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام