۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۹

فیس‌بوک با هوش مصنوعی محتوای مطالب را پیش از انتشار تحلیل می‌کند

ایتنا - این ابزار می‌تواند تصاویر نامناسب یا مطالب نادرستی که بعدا باعث شرمندگی کاربران می‌شود را تشخیص دهد و در هنگام انتشار این قبیل مطالب، هشدارهای لازم را به کاربران بدهد.
فیس‌بوک با هوش مصنوعی محتوای مطالب را پیش از انتشار تحلیل می‌کند


شرکت فیس‌بوک در حال ساخت نوعی ابزار کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند فعالیت‌های اجتماعی کاربران در این فضای اجتماعی را تحلیل کند و اگر آنها اقدامی انجام دهند که قرار است بعدا پشیمان شوند، از ابتدا به هشدارهای لازم را به آن‌ها بدهد.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از فایننشال‌اکسپرس، این ابزار می‌تواند تصاویر نامناسب یا مطالب نادرستی که بعدا باعث شرمندگی کاربران می‌شود را تشخیص دهد و در هنگام انتشار این قبیل مطالب، هشدارهای لازم را به کاربران بدهد.

"یان لی‌کان"(Yann LeCun) مدیر آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی فیس‌بوک(FAIR) و گروهش مطالعات گسترده‌ای روی این ابزار انجام داده‌اند و هم‌اکنون نمونه اولیه آن را عرضه کرده‌اند.

لی‌‌کان در نظر دارد نوعی دستیار دیجیتالی برای فیس‌بوک تولید کند تا به صورت هوشمند تشخیص دهد زمانی که کاربر قصد انتشار تصاویر شرم‌آور و نامناسب را دارد، هشدارهای لازم را به او بدهد.

 

او اظهار داشت که این دستیار دیجیتالی در صورت تشخیص این قبیل محتوا به کاربر می‌گوید: «این تصاویر به صورت عمومی منتشر می‌شوند. آیا مطمئن هستید که تمایل دارید مدیر شرکت یا اعضای نزدیک خانواده شما چنین عکس‌هایی را مشاهده کنند؟»

ابزار جدید مبتنی بر نوعی فناوری برای تشخیص هوشمندانه تصاویر ساخته می‌شود و از این طریق می‌تواند دریابد که کاربر تا چه اندازه در سلامت جسمی و روحی به‌سر می‌برد.
 
کد مطلب: 33634
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash
feedback
Iran, Islamic Republic of
دلیل دیگه ای بر برداشته شدن فیلتر فیسبوک
محتوای "غیر اخلاقی" هم حذف شد .
فردوسی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ببین تازه فیس بوک داره ابزار فیلترینگ هوشمند رو تجربه میکنه اون هم فقط برای اپلیکیشن خودش ، اونوقت دولت چطور میخواد محتوای تمام اینترنت (تمام پهنای باند ایران !) رو بر اساس محتوی تجزیه تحلیل کنه و فیلتر کنه تازه بگذریم که همزمان باید رمزنگاری های موجود رو هم بشکنه :-)
ینی کلا مردم اینها رو نمیفهمن دیگه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام