۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳

نسخه رومیزی ویندوز هم گوش‌دار می‌شود

ایتنا- مایکروسافت برای نخستین بار دستیار هوشمند را به کامپیوترهای رومیزی اضافه می‌کند.
نسخه رومیزی ویندوز هم گوش‌دار می‌شود


به گزارش ایسنا، وبلاگ وین‌بتا که اخبار مربوط به سیستم عامل ویندوز را منتشر می‌کند، ویدئویی منتشر کرده که نسخه ابتدایی کورتانا برای ویندوز ۱۰ را نمایش می‌دهد.

این وبلاگ عنوان کرده است که شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا دستیار هوشمند "کورتانا" را به سیستم عامل کامپیوترهای رومیزی (دسکتاپ) هم اضافه کند.

بر اساس این ویدئو، نسخه رومیزی کورتانا می‌تواند از جمله قرارهای ملاقات واردشده در تقویم سیستم عامل را مدیریت کند یا ارتباط اسکایپی برقرار کند.

البته توانایی‌های این نرم‌افزار دستکم در نسخه‌ای که در ویدئو نشان داده شده، بسیار محدود است، زیرا نسخه ابتدایی به اطلاعات کامپیوتر یا تقویم دسترسی کامل ندارد. خود نرم‌افزار و واسط کاربری آن هم هنوز کامل نیست.

نسخه نهایی کورتانا شبیه به "Siri" در دستگاه‌های اپل یا "Google Now" در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید خواهد بود؛ به پرسش‌های عمومی کاربر پاسخ می‌دهد، اپلیکیشن‌ها را باز و از آنها استفاده می‌کند یا مثلا اطلاعات هواشناسی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود مایکروسافت در ژانویه سال آینده میلادی و هم‌زمان با معرفی رسمی نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰، از نسخه دسکتاپ کورتانا هم پرده‌برداری کند و جزئیات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهد.

به گزارش دویچه وله، این شرکت اندکی پیش اعلام کرد که کورتانا به زودی زبان‌های بیشتری غیر از انگلیسی را می‌فهمد.

کورتانا نخستین دستیار هوشمند طراحی‌شده توسط یکی از سه غول بزرگ دنیای تکنولوژی مایکروسافت، اپل و گوگل است که روی دستگاه‌های رومیزی نصب می‌شود. کورتانا پیش از این برای موبایل‌های مبتنی بر ویندوز ارائه شده بود.
کد مطلب: 33615
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام