کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

موبایل‌ها اولین ابزار برای آنلاین شدن

روزنامه دنیای اقتصاد , 19 آذر 1393 ساعت 10:42

ایتنا- شاید به علت دسترسی راحت‌تر به موبایل‌ها و تبلت‌ها، کاربران خانگی هم این ابزارها را برای اتصال به اینترنت ترجیح می‌دهند.




ابزارهای موبایل به سرعت در حال رشد و فراگیر شدن هستند تا جایی که کاربران مختلف در سراسر دنیا برای انجام بسیاری از امور روزمره خود از این ابزار و دستگاه‌های قابل حمل و شخصی استفاده می‌کنند.


حالا بررسی‌های اخیر در این زمینه نشان می‌دهد که موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها به اولین گزینه کاربران برای آنلاین شدن تبدیل شده‌اند.

جدیدترین تحقیقات و بررسی‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر در این زمینه نشان می‌دهد که ابزارهای موبایل به سرعت در حال تبدیل شدن به اولین انتخاب کاربران برای آنلاین شدن و دسترسی به محتوای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستند.

این گزارش نشان می‌دهد که در کشورهای در حال توسعه، تقاضای کاربران برای خرید موبایل‌های هوشمند به سرعت افزایش پیدا می‌کند؛ در حالی که در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته ابزارهای موبایل به ابزارهایی شخصی و منحصر به فرد برای دسترسی آنلاین کاربران تبدیل شده‌اند.

حالا دیگر کاربران خانگی هم بیشتر ترجیح می‌دهند با استفاده از ابزارهایی مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها به اینترنت و محتوای آنلاین دسترسی داشته باشند تا کامپیوترهای شخصی و رومیزی.

با این اوصاف است که تبلت‌ها به سرعت در میان این دسته از کاربران طرفدار پیدا کرده و بازار آنها رونق می‌گیرد.

«ون بیکر» یکی از کارشناسان این موسسه در این مورد می‌گوید: «الگوی مصرف تقریبا برای اغلب کاربران در حال تغییر است. این تغییر برای اساس راحتی در دسترسی آنها به ابزارها و ارتباطات شکل می‌گیرد و در واقع به همین دلیل هم هست که ابزارهای قابل حمل شخصی و هوشمند مانند تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و بازار آنها حسابی رونق گرفته است.»

بررسی‌ها و تحقیقات گارتنر در این زمینه نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری تا سال ۲۰۱۸ اینترنت بی‌سیم یا Wi-Fi را به عنوان روش ارتباطی پیش فرض خود برای ابزارهای غیر همراه مانند کامپیوترهای رومیزی، تلفن‌های رومیزی، پروژکتورها و حتی اتاق‌های کنفرانس انتخاب و تعیین می‌کنند.

در اولین ارتباط با زیرساخت یک شرکت، Wi-Fi این امکان را برای کارمندان فراهم می‌آورد تا بتوانند هر ابزاری را از هر جایی به راحتی به اینترنت متصل و از آن استفاده کنند.

در این میان، موضوع امنیت همیشه مطرح بوده است و برای کارفرمایان و حتی کارمندان هم اهمیت زیادی دارد.

اهمیت این موضوع آنقدر است که باعث شده کارفرمایان به فکر استفاده از رمزنگاری‌های خاص برای جلوگیری از هک و سوءاستفاده‌های احتمالی بیفتند. کارشناسان معتقدند این کار برای شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری می‌تواند کمی هزینه‌بر باشد، تا جایی که ممکن است این هزینه تا هزارها دلار برای روت کردن و پیکربدنی رابط‌ها در جای مشخص و درست هم برسد.

این در حالی است که تحلیلگران و کارشناسان گارتنر معتقدند که تا سال ۲۰۲۰ دست کم ۷۵درصد از خریداران موبایل‌های هوشمند برای خرید ابزار مورد علاقه‌شان باید مبلغی کمتر از ۱۰۰ دلار بپردازند.

در حقیقت روند نزولی قیمت موبایل‌های هوشمند نشان از اشباع و رشد حداکثری این بازار دارد. براساس آمار ۷۸درصد از فروش جهانی موبایل‌های هوشمند تا سال ۲۰۱۸ مربوط به بازار کشورهای در حال توسعه خواهد بود.

خریداران جدید در این مناطق به سرعت کاربری‌های دیجیتالی مختلف خود را به موبایل‌های هوشمند منتقل می‌کنند و به این ترتیب تقاضا برای خرید این ابزارها به سرعت افزایش پیدا می‌کند.

با این اوصاف تحلیلگران و کارشناسان بازار معتقدند که متوسط قیمت فروش هر موبایل هوشمند تا سال ۲۰۱۸ بین ۲۵ تا ۷۸ دلار خواهد بود. این در حالی است که حتی انتظار می‌رود بعضی از موبایل‌های هوشمند بسیار ارزان قیمت تا پایان سال ۲۰۱۴ حتی قیمت تا ۳۵ دلار هم داشته باشند. این در حالی است که قیمت ارزان‌ترین موبایل هوشمند در سال ۲۰۱۳ برابر ۵۰ دلار بوده است.

این موضوع حتی می‌تواند تاثیر زیادی بر چشم‌انداز فروش و صادرات شرکت‌های تولیدکننده داشته باشد و حتی شرکت‌های تولیدکننده چینی را هم تحت فشار قرار بدهد.


کد مطلب: 33602

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33602/موبایل-ها-اولین-ابزار-آنلاین-شدن

ايتنا
  https://www.itna.ir