۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸

جزئیات فیلترینگ هوشمند چیست؟

تعریف سطوح دسترسی بنابر شرایط کاربر و احراز هویت
ایتنا- خسروی: هدف از فلیترینگ هوشمند، درنهایت عدم نیاز کاربران به فیلترشکن است.
جزئیات فیلترینگ هوشمند چیست؟


مدیرعامل شرکت زیرساخت گفت: فیلترینگ هوشمند شبیه parental control (فیلترینگ خانگی) خواهد بود که سطحی از دسترسی را متناسب با شرایط و هویت کاربر فراهم می‌کند و به جای اعمال در گت‌وی بین‌الملل در لایه دسترسی قرار می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از فارس، محمود خسروی در پاسخ به این سؤال که وزارت ارتباطات با اعلام آمادگی برای اجرای فاز نخست فیلترینگ هوشمند از کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده کرده است، اظهار داشت: در این باره از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای شرکت‌های نوآور بخش خصوصی استفاده می‌شود و پس از تست محصولات تولید شده توسط آنها از محصولات حمایت و به آنها تأییدیه داده می‌شود.

معاون
در فیلترینگ هوشمند شرایط کاربر از جمله سن، شغل و تحصیلات بررسی می‌شود و سطوح مختلف فیلترینگ تعریف می‌شود که در این باره تشخیص و احراز هویت کاربر بخشی از کار است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ساختار کلی فیلترینگ هوشمند توضیح داد: قرار است ساختار فعلی فیلترینگ ارتقاء یابد و هوشمند شود.

وی گفت: فیلترینگ هوشمند قرار نیست در گت‌وی بین‌الملل اجرا شود زیرا پیچیدگی‌ها در گت‌وی زیاد است و از این رو فیلترینگ هوشمند در لایه‌های دسترسی خواهد بود که ممکن است لایه دسترسی شرکت‌های ISP، اپراتورها یا استانی باشد و این هنوز مشخص نیست.

خسروی تصریح کرد: در فیلترینگ هوشمند شرایط کاربر از جمله سن، شغل و تحصیلات بررسی می‌شود و سطوح مختلف فیلترینگ تعریف می‌شود که در این باره تشخیص و احراز هویت کاربر بخشی از کار است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: به این ترتیب با فیلترینگ هدفمند کاربران در سطوح خود به محتواها دسترسی پیدا می‌کنند و هدف از این کار این است که دیگر نیاز به فیلترشکن‌ها نباشد.

وی تأکید کرد: در نهایت مدیریت سطوح مختلف دسترسی در فیلترینگ هوشمند به صورت یکپارچه انجام خواهد شد و امکان اعمال سلیقه توسط لایه دسترسی در چگونگی فیلترینگ وجود نخواهد داشت.
کد مطلب: 33586
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ارررررررره
ما هم گوشامون مخملی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام