۱
۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
واعظی اعلام کرد

افراد زیر 18 سال مجاز به خرید سیم کارت نیستند

ایتنا- واعظی: به علت جلوگیری از سواستفاده، فروش فله‌ای سیم‌کارت ممنوع خواهد شد.
افراد زیر 18 سال مجاز به خرید سیم کارت نیستند


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز - شنبه - در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد پرداخت و اعلام کرد: افراد زیر ۱۸ سال مجاز به خرید سیم کارت نیستند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمود واعظی اظها رکرد: با تلاش هایی که صورت گرفته ان شاءالله در آینده شرایط به گونه ای خواهد شد که در حوزه اینترنت افراد حتما پیش از ورود به فضای مجازی احراز هویت می‌شوند و کاربری با هویت نامشخص در این شبکه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه گاه ممکن است در حوزه جعل و سو استفاده در فضای مجازی مشکلاتی پیش آید که با احراز هویت امکان پیگیری در برای تمام این موضوعات وجود خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع به معنای آن خواهد بود که تمام فعالیت های افراد در فضای اینترنت رصد خواهد شد، تصریح کرد: ما به حریم خصوصی افراد کاری نخواهیم داشت بلکه تلاش ما بر آن است که تمام افرادی که از اینترنت استفاده می کنند با هویت مشخص وارد این فضا شوند. ما به هیچ عنوان بیش از این نمی خواهیم و در دولتی که شعار آن حقوق شهروندی است قرار باشد ارتباط مردم رصد شود عمل خلاف این حقوق صورت گرفته است. علاوه بر این ما قصد داشتیم چنین کاری کنیم لزومی به اعلام آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: اکنون افراد وقتی که از تلفن استفاده می کنند با یک شماره مشخص این کار را می کنند که آن شماره معین و مشخص است طرح ما آن است که در فضای اینترنت نیز وضعیت به همین شکل باشد.

فروش فله‌ای سیم کارت تعطیل می شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص سیم کارت های فعالی که گاه در بازار ارائه می شوند و برای خرید آن ها کاربر ملزم به احراز هویت نیست توضیح داد: تمام سیم کارت های موجود در بازار لازم است هویت داشته باشند و افراد پیش از خرید آن‌ها مشخصات خود را به طور کامل وارد کنند. البته متاسفانه در گذشته تمام اپراتورها دردوره ای خاص شروع به فروش فله ای سیم کارت کرده اند البته این مشکل بیشتر مربوط به سیم کارت های اعتباری این موضوع کمتر شده و در آینده این مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: در دوره ای نیز سیم کارت‌ها بسیار زیاد و حتی می شد هر دکه ای بدون ارائه مشخصات و احراز هویت به راحتی سیم کارت خرید اما اکنون این روند کاهش پیدا کرده است و البته ما نمی خواهیم به گونه ای اقدام کنیم که مردم اذیت شوند اما با این حال جلوی این مشکل گرفته خواهد شد.

نیمی از مکالمات بین الملل قاچاق می شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی که درباره قاچاق مکالمه پرسیده شده بود توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ شرکت آی اس پی در حال فعالیت هستند که البته اکثر این شرکت ها شرکت هایی هستند که سالم کار می کنند و ما هم ارتباط خوبی با آن ها داریم وحتی در تلاش هستیم که در پروانه های جدید آن ها را تقویت کنیم اما به هر حال در میان این شرکت ها برخی هم به جای ارائه خدمات به مردم کار قاچاق ترافیک انجام می دهند که ما در تلاش هستیم که ابتدا از طریق خود صنف این موضوع را پیگیری کنیم و اگر این شرکت ها تغییر رویه ندادند با توجه به آن که شناسایی هم شده اند پروانه آن ها را ابطال کنیم.

واعظی درعین حال یادآور شد: در دوره ای حجم فعالیت های این شرکت ها به گونه ای بود که به اندازه ای که تماس های مجاز برقرار می شد به همان اندازه هم ترافیک قاچاق می شد اما اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته این رقم کمتر شده و از درصد ۵۰ – ۵۰ به ۶۵-۳۵ رسیده است.

احتمالا بودجه ۹۴ حداقل یک سوم کمتر از پیش‌بینی‌های ما است
وی در بخش دیگری در این نشست در پاسخ به سوالی که در خصوص بودجه ۹۴ مطرح شده بود اظهار کرد:‌امسال به دلیل برخی کمبودها دولت در بودجه نتوانستیم برنامه ریزی های خود را در حوزه بودجه عملیاتی کنیم و اکنون فکر می کنم تا به حال یک سوم آنچه ما برای بودجه سال ۱۳۹۴ برنامه ریزی کرده ایم زده شده است البته هنوز بودجه ۱۳۹۴ برای مجلس فرستاده نشده است واین مباحث در زمان اجرایی شدن جای بحث بیشتر دارد.
کد مطلب: 33536
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
من در مورد این بحث احراز هویت از شدت عصبانیت کامنت شدید الحنی در صفحه کلوب اقای وزیر با این مضمون نوشتم:
هدفشون دقیقا همینه که کاری کنن کسی جرئت حرف زدن پیدا نکنه. وگرنه به اقای واعظی چه مربوطه من چه سایت هایی رو میخوام ببینم و کجا چی بنویسم و چه مطالبی رو بخونم؟! کجای دنیا همچین بلایی سر کاربرها اوردن؟ جالبه در همین صحبتهاش از دسترسی ازاد به اطلاعات حرف میزنه! تو نگو منظورش دسترسی ازاد به اطلاعات مردمه نه دسترسی ازاد مردم به اطلاعات!
که با کمال تعجب ایشون هم پاسخ داد:
با سلام،من در سخنانم تاكید كردم كه ما قصد تجسس در وب گردی كاربران و اینكه به چه سایتهایی ورود می كنند نداریم.برای نمونه ما هویت همه مشتركان تلفن همراه و ثابت را داریم، اما دخالت نمی كنیم كه افراد با چه كسانی تماس دارند و چه صحبتی بین آنها رد و بدل می شود. در واقع تنها هویت مشتركان برای ما شناخته شده است كه یك كار مرسوم می باشد
البته برای این اظهارات هم یک پاسخ با این مضمون نوشتم که تا این لحظه پاسخ نداده اند:
خیلی ببخشید جناب وزیر، اگر هدف از احراز هویت کاربرها تجسس و زیر نظر گرفتن تمام حرکاتشون نیست پس احراز هویت کاربرها دقیقا به چه کاری میاد؟! البته اگر اخبار سایت ها رو دنبال کنید و نظرات مردم رو بخونید میبینید که اظهاراتتون خیلی ها رو نگران کرده و فقط من نیستم. نه اینکه در فضای مجازی کاری بر علیه کشور بکنم که نگران باشم. اتفاقا اگر مثلا کسانی که قراره بعد از شناسایی هویت من برای این که شناسایی هویت من کار عبثی نباشه به تجسس بپردازند و چشمشون به دهها هزار کامنتی که در طول چند سال در سایت های خارجی در دفاع از کشور و حقوق هسته ای نوشتم بخوره من رو لایق جایزه خواهند دید. اما ادم وقتی احساس کنه ممکنه هر لحظه زندگی انلاینش زیر نظر باشه هرگز احساس راحتی نمیکنه. و این حق کاربره که بخواد کسی به حریم خصوصیش سرک نکشه. این بحث احراز هویت که پیش کشیدید خلاف شعارهای دولت تدبیر و امیده و برای دولت هم پیامد های خوشایندی نخواهد داشت.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام