کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

75 درصد گوشی‌های بالای ۵۰۰ هزار تومانی قاچاق است

روزنامه دنیای اقتصاد , 8 آذر 1393 ساعت 11:40

ایتنا- هنگام خرید گوشی، دریافت فاکتور از فروشنده را فراموش نکنید!




رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد گوشی‌های ۵۰۰ هزار تومان به بالا از طریق قاچاق وارد می‌شوند، ولی در گوشی‌های با نرخ کمتر از ۵۰۰ هزار تومان میزان قاچاق بسیار کمتر است. به طور کلی قاچاق گوشی‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان برای قاچاقچی سودمند هستند.


ابراهیم درستی با اشاره به نکاتی که برای خرید گوشی باید مدنظر قرار گیرد تاکید کرد: داشتن پروانه کسب مغازه‌داران یکی از حداقل‌هایی است که خریدار باید زمان خرید گوشی به آن توجه و به مغازه‌هایی مراجعه کند که دارای پروانه کسب هستند تا حتی‌الامکان از خرید گوشی‌های قاچاق جلوگیری شود.

همچنین حتما باید فاکتور خرید از فروشنده دریافت و نوع ضمانت‌نامه در آن قید شود. رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری ضمن بیان این مطلب گفت: البته نمی‌خواهیم بگوییم همه مغازه‌هایی که پروانه کسب دارند به طور کامل قابل اعتماد هستند. چون هیچ چیز مطلق نیست؛ بنابراین به خریداران موبایل توصیه می‌شود هنگام خرید به مغازه‌های مختلف در مراکز گوناگون مراجعه کنند و بعد از بررسی، تصمیم‌گیری کنند.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری به خریداران توصیه کرد که زمان خرید گوشی حتما فاکتور خرید را از فروشنده دریافت کنند و به فروشنده تاکید کنند که نوع ضمانت‌نامه را در فاکتور ذکر کند.


کد مطلب: 33418

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33418/75-درصد-گوشی-های-بالای-۵۰۰-هزار-تومانی-قاچاق

ايتنا
  https://www.itna.ir