کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدون مدیریت مایکروسافت

نوکیای فنلاندی تبلت اندرویدی عرضه کرد

1 آذر 1393 ساعت 12:19

ایتنا - این محصول Nokia N1 Tablet نام دارد و سیستمی را با نام Z Launcher در اختیار کاربران می‌گذارد که توسط شرکت نوکیا و مرکز Play Store گوگل تکمیل شده است.




بخشی از شرکت نوکیا که توسط مایکروسافت خریداری نشده است و همچنان دفتر مرکزی آن در کشور فنلاند به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد نخستین رایانه لوحی خود مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را عرضه کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز، این محصول Nokia N1 Tablet نام دارد و سیستمی را با نام Z Launcher در اختیار کاربران می‌گذارد که توسط شرکت نوکیا و مرکز Play Store گوگل تکمیل شده است.

سیستم Z Launcher رابط کاربری این رایانه لوحی اندرویدی محسوب می‌شود و بدنه آلومینیومی آن مانند تبلت iPad mini اپل طراحی شده است.

شرکت فنلاندی نوکیا تایید کرد که هم‌اکنون فعالیت‌های گسترده خود را آغاز کرده است تا در نخستین فصل از سال ۲۰۱۵ میلادی این محصول را به دست کاربران جهانی برساند.

 

قرار است این تبلت در مرحله نخست وارد چین شود و البته پس از آن کاربران در دیگر کشورهای جهانی هم به آن دسترسی داشته باشند.

رایانه لوحی N1 پردازنده ۶۴ بیتی Atom اینتل با توان ۲.۴ گیگاهرتز را در خود جا داده است، نمایشگر لمسی ۷.۹ اینچی آن تصاویر را با کیفیت ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل به نمایش می‌گذارد، روی آن آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید موسوم به Lollipop نصب شده است و کاربران این محصول را همراه با رم ۲ گیگابایتی در اختیار می‌گیرند.

"سباستین نایستروم"(Sebastian Nyström) مدیر محصولات شرکت نوکیا ضمن معرفی N۱ در کنفرانس Slush توضیح داد: «ما بسیار خرسندیم که بار دیگر برند نوکیا را با معرفی تبلت اندرویدی N1 به کاربران جهانی معرفی می‌کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم کاربران جهانی از این محصول استقبال کنند.»
 


کد مطلب: 33268

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33268/نوکیای-فنلاندی-تبلت-اندرویدی-عرضه

ايتنا
  https://www.itna.ir