۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵

یاهو با شرکت AOL ادغام می‌شود

ایتنا - از 10 سهامدار اصلی شرکت یاهو 2 نفر هم‌اکنون مذاکرات خود را با مدیرعامل شرکت AOL آغاز کرده‌اند تا از این طریق بتوانند توافقات بیشتری بین دو شرکت انجام دهند.
یاهو با شرکت AOL ادغام می‌شود


سهامداران اصلی یاهو بر این باورند که مدیرعامل این شرکت اقدامات لازم برای رشد و توسعه‌ فعالیت‌های این پورتال اینترنتی را انجام نمی‌دهد و باید هرچه سریع‌تر به فکر یک ادغام بزرگ باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز، سهامداران یاهو اعلام کردند که "ماریسا مِیِر"(Marissa Mayer) برای توسعه شرکت خود تلاش چشمگیری انجام نداده است و اگر در این راستا با شرکت اینترنتی AOL ادغام شود، تحولات بزرگی در یاهو صورت می‌گیرد.

از ۱۰ سهامدار اصلی شرکت یاهو ۲ نفر هم‌اکنون مذاکرات خود را با "تیم آرمسترانگ"(Tim Armstrong) مدیرعامل شرکت AOL آغاز کرده‌اند تا از این طریق بتوانند توافقات بیشتری بین دو شرکت انجام دهند.

این اخبار در حالی منتشر شده است که مدیرعامل یاهو هفته جاری خبر خرید شرکت توسعه آگهی‌های ویدیویی BrightRoll به قیمت ۶۴۰ میلیون دلار را منتشر کرد و توضیح داد که هم‌اکنون بخش اعظم تبلیغات ویدیویی در جهان را این شرکت مدیریت می‌کند.

 

خانم مِیِر این روزها تاکید فراوان بر توسعه خدمات ویدیویی در یاهو دارد و در همین راستا با افزایش سرمایه‌گذاری روی سرویس Tumblr کوشیده است آن را به رقیب اصلی YouTube تبدیل کند.

با این وجود بسیاری از سهامداران معتقدند که او بار دیگر برای خرید خود پول زیاد پرداخت کرده است و به‌جای پرداخت ۶۴۰ میلیون دلار و خرید شرکت BrightRoll می‌توانست یک مرکز ویدیویی کوچک‌تر با خدمات بهتر را دراختیار بگیرد.

سهامداران اصلی یاهو به این نتیجه رسیده‌اند که ادغام این شرکت با AOL می‌تواند تا ۱.۵ میلیارد دلار در هزینه‌های یاهو صرفه‌جویی کند و البته راه‌های جدید برای ورود به بازار آسیا را پیش‌روی این پورتال بزرگ اینترنتی قرار دهد.

شرکت یاهو هم‌اکنون ۴۷ میلیارد دلار می‌ارزد و این در حالی است که ارزش یکی از سهامداران اصلی آن یعنی شرکت چینی Alibaba از ۴۴ میلیارد دلار هم بیشتر شده است.
این مسئله به آن معنی خواهد بود که هسته مرکزی یاهو بسیار متزلزل است و در آینده می‌تواند خطرات فراوانی این پورتال بزرگ اینترنتی را تهدید کند.
 
کد مطلب: 33189
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام