۲
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳

50 میلیارد کاربر اینترنت تا سال 2020

ایتنا- در دنیا هرماهحدود سیصدهزار کاربر به اینترنت اضافه می‌شوند.
50 میلیارد کاربر اینترنت تا سال 2020


معاون سازمان فن‌آوری اطلاعات گفت: پیش بینی‌ها از این قرار است که تا پایان سال ۲۰۲۰ در دنیا ۵۰ میلیارد کاربر اینترنت وجود خواهد داشت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علی اصغر انصاری امروز - یکشنبه - در سمینار تشریح برنامه‌های گذر به IPV6 به ارائه توضیحاتی پرداخته و عنوان کرد: علاوه بر افزایش IP آدرس‌های اینترنتی گذر از IPV4 به IPV6 مزایای متعدد دیگری نیز به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر کشورهای توسعه یافته بیشترین میزان استفاده را از IPV6 دارند و در عین حال استفاده از این IPV6 در کشورهای در حال توسعه و جهان سوم کمترین میزان را به خود اختصاص داده است.

انصاری در ادامه عنوان کرد: البته باید توجه داشت که گذر IPV4 به IPV6 تنها به دلیل نیازمندی به IP آدرس‌های بیشتری را نیز و این گذر همان طور که گفته شد مزایای متعددی را به دنبال دارد.

معاون سازمان فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: در واقع گذر IPV6 نوعی ضرورت است که اکنون برای رسیدن به این نقطه اقدامات متعددی صورت گرفته و شورای راهبردی گذر به IPV۶ و تدوین سند راهبردی گذر از جمله اقدامات صورت گرفته دراین بخش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حدود ۱۲ سال است که در دنیا سیستم آدرس دهی بر اساس پروتکل جدید اینترنت یا همان IPV6 توسط متولیان شبکه‌های جهانی اینترنت دنبال می‌شود.

انصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که در حال حاضر به دلیل کمبودهای مربوط به IPV4 در دنیا که توسعه شبکه اکثر کشورها را با محدودیت‌هایی مواجه کرده اظهار کرد: افزایش تعداد کاربران و کاربری‌های جدیدی مانند اینترنت اشیا از جمله این موارد است. به طور ماهانه در دنیا حدود ۳۰۰ هزار کاربر به کاربران اینترنت افزوده می‌شود و بر همین اساس پیش بینی‌ها از این قرار است که تا پایان سال ۲۰۲۰ در دنیا ۵۰ میلیارد کاربر اینترنت وجود خواهند داشت.

معاون سازمان فن‌آوری اطلاعات در ادامه با بیان این‌که اکنون عدم دسترسی به IP آدرس‌ها مشکلات متعددی را پیش روی شرکت‌های فعال در حوزه فن‌آوری اطلاعات قرار داده افزود: بر همین اساس سازمان فن‌آوری اطلاعات با جدیت به دنبال گذر از IPV4 به IPV6 است.
کد مطلب: 33140
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
۵۰ میلیارد کاربر یا ۵۰ میلیارد ip؟؟؟!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
راست میگه 50 هزار IP یا کاربر lOl ابرو ریزیه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام