۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷

موبایلی که همیشه خریدار دارد

ایتنا- شاید گوشی 1100 نوکیا را بتوان در زمره نوستالژی‌ها دانست!
موبایلی که همیشه خریدار دارد


پرفروش‌ترین موبایل دنیا در طول تاریخ این تکنولوژی یک گوشی هوشمند با صفحه لمسی و امکان برقراری ارتباطات متنوع نیست.


به گزارش ایتنا از ایسنا، صحبت از تلفن‌های همراه که به میان می‌آید همگی به یاد موبایل‌های با صفحه‌های بزرگ و قابلیت‌هایی می‌افتیم که هر روز پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند، اما زمانی تنها کاربرد این ابزار هوشمند امروزی، برقراری تماس و فرستادن پیامک بود و در عین حال هیچ یک از این موبایل‌های هوشمند آیفون یا سامسونگ نتوانسته‌اند برای سال‌های متمادی پرفروش و محبوب بمانند.

یکی از کارخانه‌هایش را تعطیل می‌کند، ۸۰۰۰ کارگرش بیکار می‌شوند، ورشکسته شده است و به زودی نامش از لیست برند موبایل‌های هوشمند و رده بالای تولیدی حذف می‌شود؛ اما نام پرفروش‌ترین موبایل دنیا را یدک می‌کشد؛ نوکیا ۱۱۰۰ تا به حال ۲۵۰ میلیون نسخه را به فروش رسانده است.

با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه در جهان، نوکیا ۱۱۰۰ بیشترین فروش را در بین موبایل‌هایی که تا به امروز تولید شده داشته است و همچنان نیز طرفداران خود را دارد.
این موبایل که در سال ۲۰۰۳ برای نخستین بار تولید شده است همواره توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند و به عنوان محبوب‌ترین موبایل جهان شناخته شود.

اما راز موفقیت این تلفن همراه ساده در چیست؟ قیمت بی‌اندازه ارزان، ساخت مقاوم، عملکرد عالی و مقاومت نوکیا ۱۱۰۰ این موبایل را بین خریدارن تلفن همراه به خصوص جوانان محبوب کرده است. به جز برقراری تماس تلفنی تنها کارهای دیگری که می توان با یکی از این تلفن ها انجام داد فرستادن پیامک، انجام بازی معروف «مار» (Snake) و استفاده از ماشین حساب آن است.

صفحه نمایش ۱۱۰۰ ها تنها یک صفحه سیاه سفید ۹۶*۶۵ پیکسلی است و این درحالیست که داشتن همین ویژگی های محدود باعث شده بود که این تلفن همراه در زمان خود یکی از پیشرفته ترین موبایلها باشد.

اگرچه ممکن است شرکت نوکیا در حال حاضر با مشکلات زیادی در بازار رقابتی موبایل دست و پنجه نرم کند اما این برند موبایل سازی در اواخر دهه ۹۰ میلادی و در اوایل سال ۲۰۰۰ بزرگترین کارخانه موبایل سازی در تمام دنیا به شمار می‌آمد. با گذشت زمان پافشاری این برند بر استفاده از سیستم عامل Symbian OS باعث شد نتواند در مقابل غول‌های بزرگی که وارد عرصه ساخت تلفن های هوشمند شده بودند دوام بیاورد و در نهایت پس از قبول نصب سیستم عامل ویندوز موبایل روی جدیدترین مدلهای تلفنش به قیمت ۷.۲ میلیارد دلار تسلیم شرکت مایکروسافت شد.

در کنار تمام مشکلاتی که نوکیا برای حفظ نام خود در سال های اخیر متحمل شده است اما همچنان از بین ۱۰ موبایل پرفروش هفت موبایل نخست جدول از این برند است. ۶ موبایل پرفروش دیگر پس از نوکیا ۱۱۰۰ مدل های ۱۱۱۰، ۱۲۰۰، ۵۲۳۰، ۳۲۱۰، ۶۶۰۰ از همین برند هستند.

اگرچه شرکت اپل در همان ابتدای ورودش به صنعت تلفن همراه با مدل iPhone ۳G توانست ضربه سهمگینی به شرکت نوکیا وارد کند اما به نظر می رسد این کمپانی و دیگر مدعیان عرصه تلفنهای هوشمند مانند سامسونگ راه درازی برای شکست رکورد فروش نوکیا ۱۱۰۰ را در پیش داشته باشند.

در جدول پرفروش‌های تلفن همراه iPhone 4S با فروش ۶۰ میلیون نسخه، Sumsunge S3 با فروش بیش از ۵۰ میلیون نسخه و Motorola Razr با فروش ۱۳۰ میلیون نسخه همچنان فاصله زیاد با فروش ۲۵۰ میلیونی نوکیا ۱۱۰۰ دارند.
کد مطلب: 33139
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام