۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲

آلوده شدن رایانه های ویندوز با تروجان Rovnix

ایتنا- الگوریتم تولید دامنه C & C تروجان Rovnixبه گونه ای تنظیم شده است که 5 تا 10 دامنه را در هر 15 دقیقه ایجاد می کند و نام دامنه ها از 12 تا 23 کاراکتر تشکیل شده است.
آلوده شدن رایانه های ویندوز با تروجان Rovnix


شرکت امنیتی بیت دیفندر هشدار داد نسخه جدیدی از تروجان Rovnix که امسال از طریق اینترنت گسترش یافت حداقل ۱۳۰۰۰۰ رایانه را به منظور سرقت داده های کارت اعتباری در انگلستان آلوده ساخته است.


به گزارش ایتنا از مرکز ماهر، تا این زمان تروجان Rovnix یک مشکل آزاردهنده برای رایانه های ویندوز بوده است. این تروجان یکسری مشکلات از قبیل خرابی از طریق پاپ آپ های تبلیغات، فضولی در برنامه ها، سرقت داده و حتی مشکلات صفحه آبی را برای کاربران به وجود آورده است.

هم چنین کاربران پیام های خطای جعلی را دریافت می کنند که از آن ها درخواست می کند برای برطرف شدن مشکل وجهی را پرداخت نمایند.

با توجه به یافته های بیت دیفندر ۸۷ درصد از آلودگی ها در انگلستان شناسایی شده است و درصد کمتری نیز در کشورهای آلمان، ایتالیا و امریکا کشف شده است.

مدیر امنیت بیت دیفندر اظهار داشت: بانیان کمپینی که انگلستان را هدف حمله قرار داده است ادعا می کنند که بات نت Rovnix هم چنان در حال گسترش می باشد.

به طور غیرعادی، الگوریتم تولید دامنه C & C تروجان Rovnixبه گونه ای تنظیم شده است که ۵ تا ۱۰ دامنه را در هر ۱۵ دقیقه ایجاد می کند و نام دامنه ها از ۱۲ تا ۲۳ کاراکتر تشکیل شده است.
کد مطلب: 33132
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام