۱۰
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۴

وزیر ارتباطات: استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید برای مرم آزاد باشد

ایتنا - واعظی: دولت بنا ندارد شبکه‌های اجتماعی که در چارچوب می‌توان از آنها بهره گرفت را به دلیل مسائل اقتصادی محدود کند.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جواب سوالی در رابطه با وضعیت شبکه‌های اجتماعی و اینکه آیا دولت بنای فیلتر این شبکه‌ها را دارد،‌ گفت: دولت بنا ندارد شبکه‌های اجتماعی که در چارچوب می‌توان از آنها بهره گرفت را به دلیل مسائل اقتصادی محدود کند البته بارها از مردم خواسته‌ایم که از این شبکه‌ها استفاده‌های مجاز داشته باشند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته اقدامات خوبی از سوی دانشگاهیان و گروه‌های داخلی برای ایجاد شبکه‌های جدید انجام شده است که مورد استقبال قرار گرفته است، افزود: شبکه‌های اجتماعی ابزاری برای استفاده مردم هستند و ما گرچه می‌دانیم از نظر اقتصادی برای وزارت ارتباطات مناسب نیست اما با توجه به اقبال جوانان به این شبکه‌ها بنا داریم استفاده از آن آزاد باشد اما توصیه می‌کنیم نکات اخلاقی در استفاده از این شبکه‌ها رعایت شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با نتایج جلسه شورای عالی فضای مجازی، گفت: جلسه شورای عالی فضای مجازی این هفته تشکیل شد. در مورد پیامک‌های انبوه که مورد اعتراض اقشار مختلف مردم بود بررسی‌هایی انجام شد و روی کلیات به نتیجه رسیدیم و قرار شد در جلسات آینده در مورد جزئیات تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین در مورد روند فعالیت شبکه ملی اطلاعات و جایگاه بخش خصوصی در فعالیت آن، گفت: شبکه ملی اطلاعات ۱۰ سال است که موضوعش مطرح است و در قانون برنامه پنجم به طور جدی به آن پرداخته شده است که قرار بود تا دو سال اول برنامه پنجم نهایی شود بنابراین دولت این موضوع را در اولویت کار خود قرار داده است و امیدواریم در دو سال آخر برنامه اجرایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مدل مفهومی برای شبکه ملی اطلاعات نهایی شده است و پروژه‌های آن نیز تعریف شده که انشاءالله با مساعدت آقای دکتر نوبخت و تایید بودجه آن امیدواریم بخشی از آن امسال و بخش عمده آن تا سال آینده انجام شود و در این راستا قم را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم تا مقدمات آن فراهم شود.

وی همچنین در مورد جایگاه بخش خصوصی در طرح شبکه ملی اطلاعات، گفت: در زیرساخت‌ها با توجه به هزینه‌های عظیم بخش خصوصی سرمایه‌گذاری نمی‌کند اما به طور کل بخش خصوصی در حوزه فضای مجازی و IT می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد و سیاست ما نیز این است که کار تصدی‌گری نکنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جواب سوالی در مورد ارائه اینترنت رایگان به مردم به عنوان حقوق شهروندی، گفت: بعید می‌دانم جایی از دنیا اینترنت رایگان وجود داشته باشد البته در مکان‌هایی مثل فرودگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به عنوان تسهیلات مطرح است و حتی به صورت بسته‌هایی نیز مانند کاری که امروز رایتل در کشورمان انجام می‌دهد در نظر گرفته شده است و اگر هم در دنیا جایی اینترنت رایگان وجود داشته باشد جزو استثنائات است اما در ایران فعلی تصمیمی نداریم که این کار را انجام دهیم چون اینترنت در اختیار بخش خصوصی است.
 
کد مطلب: 33093
نام شما
آدرس ايميل شما


سجاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایول به اقای واعظی شایسته ترین وزیر ارتباطات تا به امروز
feedback
United States
چرا؟؟ این آقا از وقتی اومده فقط حرف زده؟ چه کاری کرده؟
feedback
United States
نه این آقا بلکه هیچ کدوم از مسئولین تا الان جز حرف کاری نکردند
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
همایش فیلترینگ شبکه های اجتماعی، بایدها و چالش ها در مرکز همایشهای صداوسیما با سخنرانی دکتر واعظی به صرف شام و شیرینی !!!!!! :-)
feedback
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
وزرای اقای روحانی نشان دادند که در امر مملکت داری، اصلاح طلب ها بهترین اند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
feedback
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای واعظی به اندازه ی کافی در مورد ازاد بودن این شبکه ها حرف زدید. بهتره بازشون کنید!
ن.ن
feedback
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز در جریان باشید... ایشون و تمامی دست اندرکاران این پروژه های "حیاتی!!!"، قصد دارن اینترنت رو بصورت "شبکه ملی اطلاعات" در بیارن. به این معنی که یه فیلترینگ اساسی در راهه... و اینترنتی که ازش بهره میبریم محدود میشه به چارچوب هایی که آقایون برامون میذارن... نه بیشتر و نه کمتر!
برای مثال، شما قبلا اکر کلمه "گل" رو توی اینترنت سرچ میکردید، 2میلیون تا سایت پیدا میشد. اما با اجرای طرح"اینترنت ملی" ، اگر کلمه "گل" رو سرچ کنید، تعداد وبسایت های قابل مشاهده برای شما، از 2میلیون تا، به 1میلیون تا کاهش پیدا میکنه، تحت کنترل "شبکه ملی اطلاعات" تمامی سرچ های ما، دانلودها و آپلودهای ما، حتی تعداد result های ما، کنترل میشه و....
خوشحال نباشید که سیل محدودیت ها، فیلترینگ ها، جبرگویی ها و خفقان در راهه!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
مدتیه فیس بوک من بدون فیلتر باز میشه ولی سرعتش خیلی کمه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام