کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرقت اطلاعات از تلفن همراه یک راننده زن توسط پلیس‌راه آمریکا

18 آبان 1393 ساعت 13:07

ایتنا- فرهنگ مصرف با میزان در دسترس بودن فناوری به هیچ عنوان ارتباطی ندارد زیرا در کشور آمریکا که عموما آخرین فناوری‌ها در آن قابل‌دستیابی است نیز باز هم نمی‌توان از امنیت اطلاعات اطمینان داشت و حتی پلیس نیز ممکن است اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرد.




فرهنگ مصرف با میزان در دسترس بودن فناوری به هیچ عنوان ارتباطی ندارد زیرا در کشور آمریکا که عموما آخرین فناوری‌ها در آن قابل‌دستیابی است نیز باز نمی‌توان از امنیت اطلاعات اطمینان داشت و حتی پلیس نیز ممکن است اطلاعات شخصی شما را به سرقت ببرد.


به گزارش ایتنا از رایورز، در یک رخداد کم‌سابقه در ایالات متحده آمریکا تصاویر شخصی یک زن توسط یک افسر پلیس راه کالیفرنیا به سرقت رفته است و این امر موجب شکایت این زن از این افسر پلیس شده است.

ماجرا از این قرار است که یک زن جوان برای یک بازرسی روتین از مدارک و شرایط خودروی خود توسط پلیس اتوبان کالیفرنیا با درخواست ایست روبرو می‌شود و همه‌چیز کاملا طبیعی پیش می‌رفته و پس از بررسی مدارک این زن، به او اجازه حرکت مجدد داده شده است.
ولی چند ساعت بعد از این حادثه بود که این زن متوجه شد که تصاویر شخصی او از تلفن همراهش به شماره دیگری ارسال شده است و پس از آگاهی از این مورد به سرعت با وکیل خود تماس گرفته است.

وکیل این زن نیز با ردیابی شماره موردنظر متوجه شده است که این شماره به یکی از افسران پلیس اتوبان کالیفرنیا تعلق دارد که در هنگام بررسی مدارک این خانم توسط سایر افسرها از فرصت سوءاستفاده کرده و به سراغ تلفن همراه صاحب ماشین رفته است و تعدادی از عکس‌ها را به شماره خود فرستاده است.


جالب اینجا بود که پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این افسر فاسد، اطلاعات شخصی این زن را به تلفن همراه سایر همکاران خود نیز ارسال کرده است ولی در دادگاه قرار نیست تا برای سایر همکاران این افسر جریمه‌ای در نظر گرفته شود، هرچند که حرکت این افراد کاملا غیراخلاقی بوده است ولی بازهم تنها فردی که این اطلاعات را به سرقت برده است به دادگاه فراخوانده شده و ضمن از دست دادن شغل خود به‌احتمال فراوان به مدت ۱۸ ماه به زندان محکوم خواهد شد.
 


کد مطلب: 33088

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33088/سرقت-اطلاعات-تلفن-همراه-یک-راننده-زن-توسط-پلیس-راه-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir