کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جنگ نرم‌افزارهای اشتراک تاکسی در چین

11 آبان 1393 ساعت 10:36

ایتنا- شرکت‌های فراوانی برای کسب موقعیت بهتر در بازار نرم‌افزارهای اشتراک تاکسی فعالیت می‌کنند و در بسیاری از کشورها این فعالیت‌ها با شکایت سازمان‌های تاکسی‌رانی به حالت تعلیق درآمده‌اند ولی شرایط در کشور چین متفاوت است و در این کشور نرم‌افزارهای اشتراک تاکسی برای پیروزی درنبرد کسب مجوز کار، با دولت محلی همکاری می‌کنند.




شرکت‌های فراوانی برای کسب موقعیت بهتر در بازار نرم‌افزارهای اشتراک تاکسی فعالیت می‌کنند و در بسیاری از کشورها این فعالیت‌ها با شکایت سازمان‌های تاکسی‌رانی به حالت تعلیق درآمده‌اند ولی شرایط در کشور چین متفاوت است.
در این کشور نرم‌افزارهای اشتراک تاکسی برای پیروزی درنبرد کسب مجوز کار، با دولت محلی همکاری می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز، قدیمی‌ترین نرم‌افزار اشتراک تاکسی در کشور چین را می‌توان نرم‌افزار Uber دانست که در بسیاری از کشورها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار Uber در بیش از ۲۰۰ شهر چین مشغول به فعالیت است و برای چند سال اخیر توانسته است تا مشتریان فراوانی را به خود جلب کند ولی نرم‌افزار جدیدی بانام Kuaidi به‌تازگی توانسته است تا کارکرد Uber را به چالش بکشد.

نکته جالب اینجا است که خدمات و نوع کارکرد Kuaidi عملا هیچ تفاوتی با Uber ندارد ولی دلیل رشد بالای آن را باید در مواردی به‌جز خدمات نرم‌افزاری جست‌وجو کرد؛ مسئولان Kuaidi در هر شهری و پیش از شروع به کار به سراغ رگولاتوری‌های دولتی می‌روند و پس از رایزنی با آنها و وصل کردن خود به مراکز کنترل شهری می‌توانند با حمایت دولت محلی به سراغ تسخیر بازار بروند.

یکی از دلایلی که این نرم‌افزارها در کشور چین به محبوبیت رسیده‌اند را می‌توان رخداد بی‌سابقه سال ۲۰۱۰ میلادی دانست که در آن در یک اتوبان ۹ لاینه، ترافیکی ۱۰۰ کیلومتری شکل گرفت که افرادی که در این ترافیک گیر کرده بودند مجبور شدند تا برای مدت‌زمانی بیشتر از یک هفته در ماشین‌های خود محبوس باشند.
 


کد مطلب: 33057

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/33057/جنگ-نرم-افزارهای-اشتراک-تاکسی-چین

ايتنا
  https://www.itna.ir