۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۷

چالش تازه اتحادیه اروپایی برای گوگل

ایتنا-کمیسیونر اتحادیه اروپا، برای وادار کردن گوگل به پیروی از تصمیمات این نهاد و برخورد جدی با آن بسیار مشتاق است.
چالش تازه اتحادیه اروپایی برای گوگل


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از مارکت واچ، وی اظهار داشته که باید به علت اقدامات انحصار طلبانه تجاری موتور جستجوی گوگل در کشورهای اروپایی اقدامات سختگیرانه‌ای بر ضد این شرکت اعمال شود.


گوگل متهم است با دستکاری جستجوگر خود کاری کرده تا در صورت جستجوی کلیدواژه‌های مختلف آدرس سایت شرکت‌ها و خدمات وابسته به خود صرف نظر از کیفیت آنها بالاتر از شرکت‌های رقیب ظاهر شود و این مساله به اعتراض موسسات و شرکت‌های اروپایی انجامیده که معتقدند به همین علت زیان فراوانی متحمل شده اند.

گوگل تا به حال پیشنهادات متعددی را برای جلب رضایت طرف اروپایی ارائه کرده که هیچ یک ثمربخش نبوده و هم اکنون کمیسیون اروپایی منتظر دریافت چهارمین مجموعه از پیشنهادات گوگل است، اما تهدید کرده که اگر پیشنهادات مذکور راضی کننده نباشد، گام بعدی پیگیری قانونی اتهاماتی خواهد بود که بر علیه این شرکت مطرح است.

اوتینگر همچنین در مصاحبه های خود با تعدادی از روزنامه‌های آلمانی به گوگل هشدار داده که حقوق مالکیت معنوی شرکت‌های اروپایی را به طور جدی رعایت کند و در غیر این صورت خسارات وارده را جبران کند.

وی وعده داده که تا سال ۲۰۱۶ برای حل این نوع مشکلات قوانین تازه‌ای در پارلمان اروپا به تصویب برسد. تاسیس نهادی خاص در دل اتحادیه اروپا به منظور حفاظت از داده‌های کاربران از جمله دیگر برنامه‌های وی عنوان شده است.
کد مطلب: 33049
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام