۰
plusresetminus
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۸

صعود مایکروسافت سقوط آمازون

ایتنا- جف بزوس در حال از دست دادن 544 میلیون دلار است!
صعود مایکروسافت سقوط آمازون


نتایج به‌دست آمده از سه ماه اول سال مالی شرکت‌های مایکروسافت و آمازون نشان از رشد درآمد یکی و زیان دیگری دارد.

بر اساس آخرین گزارش‌های به‌دست آمده وضعیت آمازون چندان مطلوب نیست اما شرکت بزرگ مایکروسافت در ادامه کامیابی‌های جهانی‌اش به درآمدی حدود ۲۴ میلیارد دلار نزدیک می‌شود.

اما آخرین گزارش مالی شرکت آمازون که اخیرا منتشر شده حاکی است که جف بزوس و یارانش در این شرکت در حال از دست دادن ۵۴۴ میلیون دلار هستند که چیزی نزدیک به ۲۰ برابر آنچه سال گذشته از دست داده بودند، برآورد می‌شود.

با وجود این خسارت اما آمازون درآمد خود را در سال قبل به ۸۴/۲۰ میلیارد دلار رسانده که رشد ۲۰ درصدی را تجربه می‌کند اما این افزایش درآمد هم کمتر از آن چیزی است که سرمایه‌گذاران از این شرکت بین‌المللی انتظار داشتند.

خبر بدتر اینکه آمازون در پیش‌بینی‌های سه ماه آینده خود اعلام کرده که ممکن است خط سیر ضرر و زیان این شرکت ادامه داشته باشد و این ضرر تا مرز ۵۷۰ میلیون دلار برسد.

آمازون در فصل گذشته یک میلیارد دلار برای خرید سرویس پخش زنده بازی‌های ویدئویی Twitch پرداخت کرده بود و در عین حال ۲ میلیارد دلار نیز در بازار تجارت الکترونیک هند سرمایه‌گذاری کرد.

البته آمار و ارقام منتشر شده از آمازون نکات مثبتی را نیز با خود به همراه دارد. بر این اساس علاوه‌بر افزایش درآمد کلی، گردش مالی شرکت نیز به ۱۰۸ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، ۳ برابر شده
است.

با وجود اینکه سیاست کلی آمازون بر پایه کسب درآمد زیاد و هزینه کردن آن بنا شده، می‌توان گفت سرمایه‌گذاران این شرکت به نوعی با ضرردهی آن خو گرفته‌اند، اگرچه گزارش جدید خبر‌های بدی را در خود به همراه داشته است.

خبرهایی که باعث شده ارزش سهام آمازون تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده باشد که بزوس نگاه جدی‌تری به رقیبی همچون علی بابا داشته باشد.

درآمد ۲/۲۳ میلیارد دلاری مایکروسافت
مایکروسافت نیز که از باسابقه‌ترین غول‌های دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود به‌تازگی گزارش سه ماه اول مالی سال ۲۰۱۴ خود را اعلام کرده است. اما خبر خوب برای ساکنان ردموند این است که آنها موفق شده‌اند به درآمدی ۲/۲۳ میلیارد دلاری دست پیدا کنند. درآمدی که ۵/۴ میلیارد دلار آن سود خالص بوده است.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که مایکروسافت در ۳ ماه گذشته موفق شده ۳/۹ میلیون دستگاه لومیا بفروشد. رقمی که نسبت به ۳/۵ میلیون دستگاه فروش رفته در سه ماه قبلی، رشد قابل توجهی داشته است.

بد نیست اشاره کنیم که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، مایکروسافت توانسته بود ۸/۸ میلیون دستگاه لومیا را به فروش رساند. در مجموع طبق اعلام مایکروسافت، کسب و کار سخت‌افزار‌های لومیا، ۶/۲ میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به همراه داشته است. یکی از کانال‌های درآمدی مایکروسافت مربوط به سرفیس پرو ۳ بوده است.

این دستگاه ۹۰۸ میلیون دلار درآمد به حساب‌های مایکروسافت واریز کرده است. جالب است بدانید که این عدد در مقایسه با سال گذشته، ۱۲۷ درصد رشد داشته است. موضوعی که نشان می‌دهد نسل جدید سرفیس در مقایسه با مدل‌های قبلی، با استقبال گسترده‌تری از جانب کاربران مواجه شده است.

در بازار ایکس باکس نیز مایکروسافت اعلام کرده که در سه ماه گذشته موفق شده ۴/۲ میلیون دستگاه از این کنسول را به فروش رساند.

جالب اینکه ساتیا نادلا و یارانش آمار تفکیک شده‌ای برای ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ ارائه نداده‌اند. البته قابل ذکر است که در این بازار ایکس باکس وان، ۹ ماه پیاپی است که در مقایسه با پلی استیشن ۴ فروش کمتری را به دست می‌آورد.

در نهایت باید گفت که درآمد ۲۰/۲۳ میلیارد دلاری مایکروسافت در مقایسه با زمان مشابه در سال قبل، نزدیک به ۵ میلیارد دلار افزایش داشته است؛‌ اما با وجود افزایش درآمد، سود شرکت نزدیک ۱۴ درصد کاهش را تجربه کرده است.

کارشناسان این کاهش سود را یکی از پس‌لرزه‌های خرید نوکیا می‌دانند و امیدوار هستند مایکروسافت در سه ماه بعدی بتواند آن را جبران کند.

کد مطلب: 32961
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام