کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراقب باشید این دستگاه خراب نشود

دشواری‌های تعمیر iPad mini 3 اپل

5 آبان 1393 ساعت 10:22

ایتنا - خش‌های بزرگ به‌هم چسبیده، لحیم‌کاری‌های فراوان برای اتصال بخش‌های مختلف به یکدیگر و دشواری در جدا کردن کلید سخت‌افزاری Home موجب شده است تا این دستگاه به‌راحتی قابل تعمیر نباشد.




هم‌اکنون حدود دو هفته از زمان عرضه رایانه لوحی iPad mini 3 اپل می‌گذرد و کارشناسان تخصصی شرکت iFixit تلاش کرده‌اند فرآیند تعمیر این دستگاه را مورد بررسی قرار دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز، مرکز iFixit در پایان بررسی‌های جامع خود برای تعمیر iPad mini 3 اعلام کرد که این رایانه لوحی مانند مدل قبلی خود در زمینه تعمیر دستگاه چندان مناسبی به نظر نمی‌رسد و برای آن نمره ۲ در نظر گرفته شده است.

این مرکز اعلام کرد که کاربران از هم‌اکنون باید توجه داشته باشند که برای تعمیر iPad mini 3 با دردسرهای فراوان مواجه هستند و اگر این دستگاه با هرگونه مشکل همراه شود، شرکت اپل برای تعمیر آن زمان زیادی صرف می‌کند.

تبلت iPad mini 3 در این بررسی با مدل قبلی خود که سال گذشته روانه بازار شد مورد مقایسه قرار گرفته است و گفته می‌‌شود که تنها تفاوت عمده این دو محصول استفاده از حسگر اثر انگشت Touch ID و رنگ طلایی بدنه در مدل جدیدتر است.


مرکز iFixit در مورد حسگر Touch ID توضیح داد که به‌کارگیری آن در iPad mini 3 چندان با کیفیت انجام نشده است و کلید سخت‌افزاری اصلی در صفحه رویی دستگاه یک برچسب بزرگ را شامل می‌شود که اگر قرار باشد بخش نمایشگر در این رایانه لوحی تعمیر شود، این کلید مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند.

این اتفاق باعث شده است امتیاز iPad mini 3 برای تعمیر به میزان قابل ملاحظه کاهش یابد و در این راستا مرکز iFixit توضیح داده است که این محصول یک نمایشگر LCD و یک شیشه محافظ را شامل می‌شود که این دو به یکدیگر نچسبیده‌اند و این مسئله نیز فرآیند تعمیر را دشوارتر می‌کند.


همچنین گفته شده است که باتری دستگاه برحسب منطق تعریف شده برای رایانه‌های لوحی در جای اصلی خود روی بورد دستگاه تعبیه نشده است.

با این وجود، بخش‌های بزرگ به‌هم چسبیده، لحیم‌کاری‌های فراوان برای اتصال بخش‌های مختلف به یکدیگر و دشواری در جدا کردن کلید سخت‌افزاری Home موجب شده است تا این دستگاه از نظر تعمیر چندان محبوب نباشد و دردسرهای فراوانی را با خود حمل کند.
 


کد مطلب: 32958

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32958/دشواری-های-تعمیر-ipad-mini-3-اپل

ايتنا
  https://www.itna.ir