۰
plusresetminus
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰

چرا وزارت ارتباطات آمار نمی‌دهد؟

ایتنا- درسایت وزارت ارتباطات، حتی آیکون مربوط به بخش آماردهی حذف شده است.
چرا وزارت ارتباطات آمار نمی‌دهد؟


آمارهای مربوط به شمار کاربران و یا ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون در سایتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به روز و اعلام نشده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طی مدتی که از روی کار‌آمدن دولت یازدهم می‌گذرد، حجم اطلاع‌رسانی‌های آماری وزارت ارتباطات نسبت به قبل کاهش قابل توجهی پیدا کرده است، به گونه‌ای که حتی بر روی سایت وزارت ارتباطات و در قسمتی که از آن با عنوان ICT نگاه اطلاعات و آمار یاد شده آخرین آمارها مربوط به شهریورماه سال گذشته است.

از سوی دیگر سایتی مانند سایت مرکز ماهر که پیش از این هر ماه به اعلام آمار تعداد بدافزارهای استان‌های می‌پرداخت اکنون بیش از یکسال است که هیچ آماری در این زمینه منتشر نکرده و حتی آیکون مربوط به این بخش نیز حذف شده است.

علاوه بر این در گذشته آمارهایی که در مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت(متما) منتشر می‌شد معمولا با فاصله زمانی کمتری به روز می‌شد اما اکنون آخرین آمارهایی که بر روی این سایت قرار دارد مربوط به پایان سال ۱۳۹۲ می‌شود.

حال در شرایطی که هفتمین ماه سال هم به پایان رسیده آماری درباره‌ی شش ماه اول سایت از طریق این سایتها منتشر نشده و به نظر می‌رسد در دور جدید وزارت ارتباطات ترجیح این است که آمارهای کمتری منتشر شود.

البته پیش از این هم گاهی آمارهای منتشر شده محل بحث و حرف و حدیث واقع می‌شد و حاشیه‌های متعددی به دلیل عدم تطابق آنها با آمارهای مرکز آمار پیش می‌آمد.
کد مطلب: 32946
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام