کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شمار مشترکان موبایل و اینترنت در جهان یکسان شد

خبرگزاری مهر , 1 آبان 1393 ساعت 9:32

ایتنا- ۳.۹ میلیون نفر از مردم جهان کاربر اینترنت و ۳.۹ میلیون نفر نیز مشترک تلفن همراه هستند.




دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات از یکسان شدن شمار مشترکان تلفن همراه و اینترنت در سطح جهان خبر داد و اعلام کرد: ۳.۹ میلیون نفر از مردم جهان کاربر اینترنت و ۳.۹ میلیون نفر نیز مشترک تلفن همراه هستند.


به گزارش ایتنا از مهر، حمدون توره در اجلاس سران مختار مخابراتی ۲۰۱۴ که در بوسان کره جنوبی در حال برگزاری است اظهار داشت: از سال ۲۰۰۷ تاکنون تعداد مشترکان تلفن همراه در سطح جهان، از ۲.۶ میلیارد به ۳.۹ میلیارد نفر رسیده است؛ در همین دوره، تعداد استفاده کنندگان از اینترنت نیز از ۱.۲ میلیارد به ۳.۹ میلیارد نفر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر نیاز به تصمیم گیری های جسورانه برای کمک به برقراری ارتباطات گفت: امروزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک نیاز است و با توجه به اینکه میلیون ها نفر در دنیا هنوز به ارتباطات دسترسی ندارند، برنامه ریزی برای آنکه تمامی مردم به این خدمات دسترسی داشته باشند یک الزام است.

در این اجلاس، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام ویدیویی با اشاره به نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در نزدیک کردن مردم به یکدیگر، باند پهن را باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین کشورها عنوان کرد و ICT را کلید دستیابی به توسعه پایدار برشمرد.

در نوزدهمین کنفرانس سران مختار ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۰۴ وزیر ارتباطات، ۳۵ معاون وزیر و بیش از ۵۰ نماینده ویژه کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات حضور دارند.


کد مطلب: 32942

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32942/شمار-مشترکان-موبایل-اینترنت-جهان-یکسان

ايتنا
  https://www.itna.ir