۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۱

وعده رگولاتوری: اینترنت موبایل ارزان می‌شود

ایتنا- معاون رگولاتوری: مردم برای استفاده از اینترنت موبایل حتما از بسته‌های تخفیفی استفاده کنند.
وعده رگولاتوری: اینترنت موبایل ارزان می‌شود


معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت: در حال حاضر سیاست این سازمان‌ آن است که برای استفاده از اینترنت نسل‌های دو و سه موبایل تعرفه‌ای واحد در نظر بگیریم که براین اساس قطعا هزینه‌های استفاده از GPRS کمتر خواهد شد.


صادق عباسی شاهکوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی وضعیت تعرفه اینترنت 3G و GPRS پرداخت و گفت: در شرایط فعلی تعرفه‌های مصوبی که مربوط به اینترنت GPRS می‌شود به گونه‌ای است که دامنه آنها تا ۱۴ – ۱۵ ریال گسترده است اما این رقم رقمی بسیار بالاست و به همین دلیل اپراتورها در محاسبات خود معمولا عدد یک تا پنج ریال را برای استفاده از اینترنت نسل دو محاسبه می‌کنند و این رقم در بسته‌های اینترنتی ازاین نیز کمتر می‌شود.

معاون رگولاتوری در عین حال به تعرفه‌های 3G که تاکنون در رایتل اعمال می‌شد نیز اشاره کرد و گفت: برای نسل سوم ارتباطی تاکنون در رایتل تعرفه‌ها میان نیم‌ ریال و ۰.۷۵ ریال متغیر بوده است. برای ارائه‌ 3G توسط اپراتورهای دیگر نیز ما با توجه به این‌که پوشش این اپراتورها در تمام شهرها کامل نیست اینگونه در نظر گرفتیم که گاهی ممکن است اینترنت مشترکان از طریق نسل دو یا GPRS تامین شود و برای این‌که مشکلی در محاسبات وجود نداشته باشد بهتر آن است که در حال حاضر مبلغ یکسانی برای محاسبه 2G و 3G در نظر گرفته شود.

عباسی همچنین اظهار کرد: البته برای افرادی که بسته‌های اینترنتی را فعال می‌کنند در اکثر موارد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید چرا که در بسته‌ها قیمت هر کیلوبایت از نیم‌ ریال هم کمتر است، اما برای افرادی که ممکن است بسته فعال نکرده باشند گاهی مشکلاتی به وجود می‌آید که ما برای جلوگیری از این موضوع به دنبال یکنواخت‌سازی تعرفه‌ها هستیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات درباره‌ زمان تصویب تعرفه‌های جدید اعلام کرد: به احتمال زیاد این موضوع در جلسه‌ بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین یادآور شد: جلسات این کمیسیون دو هفته یکبار برگزار می‌شود و احتمالا در جلسه آتی بحث تعرفه‌های اینترنت موبایل در این جلسه تصویب خواهد شد.

عباسی عنوان کرد: اکنون نیز بررسی اقتصادی متعددی بر روی این موضوع صورت گرفته و در حال ارزیابی آمارها و نحوه‌ محاسبه کاربران از اینترنت موبایل هستیم تا درنهایت با در نظر گرفتن تمام این موارد یک رقم مشخص را انتخاب کرده و از این پس برای تعرفه دیتای موبایل این عدد را اعمال کنیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات همچنین اظهار کرد: واقعیت آن است که در حال حاضر اینترنت در GPRS برای اپراتور گران‌تر تمام می‌شود. از سوی دیگر با توجه به آنکه اپراتورهای مختلف تازه به حوزه ارائه خدمات نسل سه ورود پیدا کرده‌اند نمی‌توان انتظار داشت که در ابتدای کار تمام کشور را تحت پوشش قرار دهند، برهمین اساس لازم است که برای مدتی تعرفه‌ها به حالت یکنواخت درآید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با این شیوه این احتمال وجود ندارد که انگیزه اپراتورها برای گسترش شبکه‌ نسل سه آنها کمتر شود، توضیح‌ داد: واقعیت آن است که اپراتورها در 3G حجم بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و به همین دلیل برای آنها مقرون به صرفه‌تر است که کاربران از حجم بالای اینترنت استفاده داشته باشند برهمین اساس اپراتورها انگیزه حرکت بیشتری به سمت ارائه‌ 3G خواهند داشت.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در ادامه با بیان این‌که اکنون در اعمال تعرفه‌های جدید هدف آن است که ۲۰ درصدی از کاربران که بدون فعال‌سازی بسته‌های تخفیفی به استفاده اینترنت می‌پردازند، با مشکلات کمتری مواجه شوند، تاکید کرد: توصیه جدی ما به مردم آن است که برای دسترسی به اینترنت موبایل حتما از بسته‌های تخفیفی استفاده کنند.

عباسی عنوان کرد: به احتمال زیاد تعرفه جدیدی که برای ارائه‌ی خدمات اینترنت موبایل در نظر گرفته می‌شود رقمی بین نیم تا یک ریال باشد تا شرایط به گونه‌ای پیش‌ رویم که نه تنها به کاربران فشاری وارد نشود، بلکه اپراتورها هم که هزینه‌های متعددی برای ورود 3G به کشور متقبل شده‌اند دستخوش ضرر و زیان نشوند.

معاون سازمان تنظیم مقررات در عین حال یادآور شد: در گذشته کاربران به دلیل فعال‌نکردن بسته‌های اینترنتی در قبض‌های خود با رقم‌های بالایی برای مصرف اینترنت مواجه می‌شدند، اما اکنون ما به دنبال آن هستیم که اگر فردی فراموش کرده بسته اینترنتی فعال کند و در عین حال استفاده چندانی هم از اینترنت نداشته در نهایت رقم نامتعارفی را پرداخت نکند.
کد مطلب: 32901
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United Kingdom
بعد از مرگ من؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام