۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
عمر جراحی‌های پیچیده سر آمد؛

مفصل زانوی چاپی تولید شد

ایتنا- محققان با استفاده از تازه ترین پیشرفتهای صورت گرفته در فناوری چاپ سه بعدی موفق شدند مفصل زانوی مناسب برای هر بیمار نیازمند را تولید کنند.
مفصل زانوی چاپی تولید شد


به گزارش ایتنا از مهر، محققان این شرکت متخصص در فناوری چاپ سه بعدی در ماساچوست آمریکا با ابداع این روش نوین تحولی تازه در فرآیند جراحی جایگزین سازی مفاصل آسیب دیده زانو با نمونه‌های مصنوعی ایجاد کردند.


این ابتکار عمل بی‌سابقه ترکیبی از تصویربرداری پزشکی، مدل سازی نرم افزاری و فناوری چاپ سه بعدی است که به محققان شرکت ConforMIS امکان آن را داده تا متناسب با وضعیت هر بیمار به خصوص، مفاصل زانوی مناسب وی را تولید کنند.

با تکیه بر این روش نوین نه تنها نیازی به انجام اعمال جراحی بسیار پیچیده نیست بلکه دیگر خبری نیز از عوارض جانبی همیشگی نظیر احساس درد شدید در ناحیه مفاصل ترمیم شده نخواهد بود.

در این روش جدید ابتدا با استفاده از تصویربرداری پزشکی تصاویر شفافی از زانو، استخوان مفصل ران و قوزک پا تهیه می‌شود. در ادامه و با استفاده از نرم افزارهای خاص این شرکت مدل سه بعدی مورد نظر از مفصل زانوی بیمار تهیه می‌شود و در نهایت از روی این مدل، زانوی ویژه هر بیمار چاپ و در اختیار جراحان قرار می‌گیرد.

عمل جراحی جایگزین سازی مفصل زانو از جمله اعمال جراحی پیچیده ای در جهان به شمار می‌آید که همزمان با افزایش سن، در بسیاری از کشورها رایج شده است به طوریکه تنها در آمریکا سالانه ۷۰۰ هزار تن زانوی خود را به تیغ جراحان می‌سپارند.
کد مطلب: 32890
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام