۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹

درمان نخستین معتاد به عینک گوگل

ایتنا- احتمالا به زودی اعتیاد به عینک گوگل هم در زمره بیماری‌های مربوط به تکنولوژی قرار خواهد گرفت!
درمان نخستین معتاد به عینک گوگل


نخستین معتاد به عینک گوگل در آمریکا تحت درمان قرار گرفت.


به گزارش ایتنا از ایسنا،  استفاده از اینترنت و عینک گوگل هم در کنار سیگار و الکل به عنوان یک عنصر اعتیادآور قرار گرفت و نخستین مورد مبتلا به اعتیاد عینک گوگل در سان دیه‌گو آمریکا بستری و تحت درمان قرار گرفت.

یک مرد ۳۱ ساله که عضو نیروی دریایی آمریکاست برای درمان اعتیادش به الکل به مرکز درمان سوءمصرف مواد در ارتش مراجعه می‌کند. پزشکان پس از معاینه این فرد، متوجه می‌شوند که وی علاوه بر اعتیاد به الکل از مساله مهمتری رنج می‌برد و آن اعتیاد به اینترنت است.

انجمن روانشناسان آمریکا، اعتیاد به اینترنت را به عنوان یک اختلال روانی به رسمیت نمی‌شناسد اما از زمان افزایش تعداد مبتلایان به این نوع اعتیاد، بحث‌های بسیاری در این زمینه به‌وجود آمده است.

فرد معتاد که سابقه سوءمصرف مواد داشته و به حالات افسردگی و اضطراب دچار بوده، در دورانی که تحت نظر پزشکان قرار داشته، علایمی از خود نشان داده که حاکی از اعتیاد به اینترنت بوده است.

این فرد روزانه بیش از ۱۸ ساعت از عینک گوگل استفاده می‌کرده و تنها هنگام خواب یا زیر دوش حمام عینکش را کنار می‌گذاشته و معتقد بوده که عینک گوگل به او احساس اعتماد به نفس، به خصوص در موقعیت‌های اجتماعی می‌دهد.

به گفته پزشکان معالج، فرد مزبور به دلیل اعتیاد به عینک گوگل، در زمان عدم‌استفاده از آن کاملا تحریک‌پذیر است. او حتی به طور غیرارادی مرتب و در زمانی که عینک بر چشم نداشته، دست خود را برای جابه جا کردن عینک به سمت صورتش می‌برده است. علاوه بر این او از دریچه کوچک عینک گوگل جهانی موهوم و غیرواقعی برای خود ساخته بود.

به گزارش دویچه وله، این مرد به مدت ۳۵ روز تحت درمان قرار گرفت و به گفته پزشکان در این مدت حرکات غیرارادی دست و ضعف حافظه او بهبود چشمگیری پیدا کرده است. با وجود این توهمات فرد هنوز ادامه دارند.
کد مطلب: 32872
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام