۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۵

پچ امنیتی مایکروسافت برای مقابله با Sandworm

ایتنا - همه قربانیان این حمله در یک چیز مشترکند: آنها همگی ظاهرا رابطه دوستانه‌ای با روسیه ندارند!
پچ امنیتی مایکروسافت برای مقابله با Sandworm


«این که آیا تیم Sandworm در حال کار از طرف دولت روسیه است یا اینکه برای گمراه کردن محققان، اینگونه رفتار می‌کند، در هر حال چنین به نظر می‌رسد که با هدفی حرفه‌ای و از سوی یک دولت در حال فعالیت است.»

فیلیپ لیبرمن، رئيس شرکت نرم‌افزاری لیبرمن با ابراز سخن بالا می‌افزاید: «دولت‌ها غالبا مهم‌ترین دارایی‌های خود را در راه بالاترین اهداف خود بکار می‌بندند.»


به گزارش ایتنا از رایورز، شرکت امنیت رایانه iSight این هفته اعلام کرد بدافزاری که به آن لقب "Sandworm" داده شده، از آسیب‌پذیری "روز صفر" بهره‌برداری می‌کند که بر روی تمام نسخه‌های مایکروسافت ویندوز از جمله ویندوز سرور ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ اثر می‌گذارد.

به گفته محققان چنانچه رایانه‌ای از طریق این آسیب‌پذیری مورد دسترسی مهاجمان قرار گیرد، امکان اجرای کدهای موردنظر حمله کنندگان برروی این سیستم براحتی فراهم خواهد بود.

بنا به اظهار iSight اهدافی مانند ناتو، سازمان‌های دولتی در اوکراین و غرب اروپا، یک شرکت انرژی لهستانی، شرکت مخابرات فرانسه، و نیز چند مجموعه آکادمیک در ایالات متحده آمریکا مورد حمله مهاجمان قرار گرفته است.


به ادعای iSight با توجه به وجود علائمی در این بدافزار، این حملات نشان از نقش‌آفرینی روسیه در آن دارد.

با اینحال آلکس گوستاو متخصص امنیت ارشد در تحقیق و تجزیه و تحلیل تیم جهانی لابراتوار کسپرسکی معتقد است: «جرائم سایبر ممکن است علائم و نشان‌هایی از یک زبان یا قوم خاص را در خود داشته باشند که هدفشان صرفا گمراه کردن محققان امنیتی است.»
او همچنین استدلال می‌کند که بسیاری از مردم در کشورهای شوروی سابق با روسیه در ارتباط کاری هستند، به ویژه در صنعت IT، بنابراین نتیجه‌گیری شرکت iSight "نادرست" است.

با این حال، تیمو هیروونن، محقق ارشد شرکت  F-Secure به نکته‌ای دیگر اشاره می‌کند: «همه قربانیان این حمله در یک چیز مشترکند: آنها  همگی ظاهرا رابطه دوستانه‌ای با روسیه ندارند!»

پچ امنیتی مایکروسافت
شرکت مایکروسافت، این بدافزار را برای تمامی نسخه‌های ویندوز بجر ویندوز ۲۰۰۳ "مهم" ارزیابی کرده است.
پچ امنیتی مایکروسافت برای مقابله با این آسیب‌پذیری با نام CE-2014-4114 اوایل این هفته منتشر شد.
 
کد مطلب: 32869
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Italy
پچ رو بهتر بود ترجمه ش میکردین و مینوشتین وصله امنیتی). منکه اصلا هرچی تیترتونو خوندم متوجه نمیشدم این کلمه چی هست که این طوری مثل پچ پچ نوشته شده. البته خیلی هم فکر نمیکنم مرسوم باشه توی خبر بنویسن" پچ!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام