کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیام‌های ناشناس را به اسپم هدایت کنید

خبرگزاری ايسنا , 23 مهر 1393 ساعت 12:23

ایتنا- برای ورود به دنیای مجازی باید تا حدی به زبان کاربردی آن آشنایی داشت.




عضو هیات علمی دانشگاه صائب ابهر گفت: پیام‌های ناشناس را به اسپم هدایت کنید، زیرا برخی از افراد سودجو از طریق ارسال ایمیل، سعی در دست‌یابی به اهداف خود در فضای مجازی هستند.


به گزارش ایتنا از ایسنا علیرضا یوسفلی اظهار کرد:‌ رعایت نکات امنیتی در فضای مجازی به ویژه در صندوق پستی الکترونیکی باید مورد توجه کاربران قرار گیرد و تا حد ممکن از رمزهای پیچیده که حدس زدن آن ساده نباشد، استفاده کنند.

وی افزود: انتخاب زبان فینگلیش، تایپ عبارات فارسی با حروف انگلیسی نیز یکی از بهترین روش‌های انتخاب رمز برای رمزگذاری و بالا بردن ضریب امنیت می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

یوسفلی با تاکید بر اینکه کاربران مراقب ایمیل‌هایی که از فرستنده‌های ناشناس ارسال می‌شود باشند، تصریح کرد: ایمیل‌هایی که با عناوین مختلف آشنایی بیشتر یا دریافت اطلاعات شخصی از جمله شماره حساب بانکی افراد دریافت می‌شود، باید با هوشمندی برخورد شود، زیرا بارها مشاهده شده است که به‌دلیل سهل‌ انگاری دریافت کننده ایمیل، سودجویی مالی و یا بهره‌برداری اطلاعاتی صورت گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه صائب ابهر خاطرنشان کرد:‌ با مشاهده ایمیل مشکوک و ناشناس با هدایت آن به اسپم دیگر این پیام‌ها به صندوق ورودی وارد نمی‌شود.

یوسفلی با اشاره به خودداری از دانلود برنامه‌هایی که از سوی فرستنده‌های ناشناس ارسال می‌شود، تاکید کرد:‌ برخی از هکرها با طراحی ایمیل‌هایی که به شما پیشنهاد دانلود یک برنامه کاربردی می‌دهند به سادگی وارد سیستم شما شده و می‌توانند با توجه به نوع برنامه، اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده و یا برنامه‌های اجرایی سیستم شخصی شما را مختل کنند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد‌: برای ورود به دنیای مجازی باید تا حدی به زبان کاربردی آن آشنایی داشت تا بتوان از پیام‌های دریافتی که به زبان انگلیسی هستند اطلاع لازم را کسب کرد، ولی در صورت عدم آگاهی کافی، استفاده از گزینه NO توصیه می‌شود، زیرا ممکن است با تایید پیام‌های دریافتی به سادگی در دام هکرها و یا افراد سودجو گرفتار شویم.


کد مطلب: 32831

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32831/پیام-های-ناشناس-اسپم-هدایت-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir